Online Armor alternativ?

Hej!
Jeg har længe brugt den gratis sikkerhedspakke der i sin tid blev anbefalet af Perhaps (AVAST, Online Armor, Norton DNS) og har været vældig tilfreds. Nu mener jeg at have hørt at Online Armor ikke opdateres længere og har forsøgt at finde et godt alternativ.

Jeg er dog noget grøn på området, så jeg vil høre om der nogen der kender en firewall der ikke kommer i konflikt med AVAST?

V.h. Ansj

Comodo Firewall
http://download.comodo.com/cis/download/installs/4020/standalone/cmd_fw_installer.exe

Bruger det selv på min test pc (Windows XP med 4 GB RAM) sammen med Avast.

V.h. Kenneth

Windows egen firewall og Windows Firewall Control, så du selv kan bestemme hvad der får adgang til internettet.

http://www.binisoft.org/wfc.php

Den kan bruges gratis, men hvis du donerer 10$ (en gang for alle), låser du alle programmets funktioner op.

http://www.binisoft.org/donate.php

Det kan stærkt anbefales, ellers bliver du hurtigt meget træt af programmet.

Det er vigtigt, at bide mærke i, at Online Armor ikke bare filtrerede netværkspakker, men også havde program-eksekveringskontrol (HIPS) - det har Windows firewall ikke, men kontrollerer kun netværkspakker, og lukker porte. Uden Online Armor, er der kun Windows UAC tilbage til, at kontrollere adgang til ukendte programmer.

Så Ansj. Hvis du vil have adgangskontrol til programmers eksekvering (HIPS), som i Online Armor, så vælg en firewall med adgangskontrol. Comodo Firewall har en adgangskontrol meget lig den i Online Armor. Den holder også øje med og advarer om ændringer i registreringsdatabasen mm. måske lidt overkill, men hvis du søger efter en fuldblodserstatning til Online Armor, så er det nok det tætteste du kommer (stadigvæk.)

Ps. Husk at aktivere Defense+ (adgangskontrol) i Comodo Firewall. :slight_smile:

Behavior Blocker/Intrusion Detection System i Avast m.fl. er efterhånden så gode, at jeg vil men at HIPS er et unødvendigt irritationsmoment.

Det er alligevel ikke bedre, end den bruger der tillader/blokerer, når der bliver spurgt.

Enig, men nu så det ud til, at Ansj søgte et specifikt alternativ til Online Armor. Så fremlægger jeg bare det. :slight_smile:

Mange tak for jeres svar!

Jeg egentlig bare interesseret i at opnå samme beskyttelse, men I lyder til at være enige om at Comodo firewall er overkill sammen med AVAST, og at jeg kan få samme beskyttelse ved at bruge Windows’ egen firewall og hente Windows firewall control.

Hvad mener I om følgende?

“When combined, behavior blocking technology can make the decision for
the HIPS side of the equation - something both novice and experienced
users will appreciate. Even more of a plus, both HIPS and behavior
blockers can be run together (and both in conjunction with traditional
signature based antivirus software and firewalls).”

(Har set det på: forum.avast.com/index.php?topic=74925.55;imode)

V.h. Ansj

Jeg mener fornylig at have læst, at Avast har planer om at implementere HIPS i programmet under en eller anden form. Og en søgning i Forum viser, at det meget vel kan blive tilfældet.

https://forum.avast.com/index.php?topic=172419.0

:slight_smile:

Mit svar er, at du behøver ikke HIPS, men kan nøjes med Avast + Windows Firewall Control.

Bruger du adblocker og site advisor?

Jeg kan anbefale dig, at bruge Web Of Trust sammen med uBlock Origin (adblocker) i din browser. Det vil sammen med Avast og Windows Firewall Control give en rigtig god beskyttelse - fordi så længe du minimerer chancen for, overhovedet, at komme ind på de skadelige sider, maksimerer du også din beskyttelse. :slight_smile:

Kører du med begrænset konto i Windows? Det kan jeg anbefale dig, at gøre til daglig, hvorved du så kan logge ind som admin, når du skal opdatere systemet, eller installere et program. Det var så mine 20 øre.

Et par hurtige, hvis du kaster dig ud i Windows Firewall Control

Når du henter det, så rul lidt ned af siden, og hent en dansk sprogfil. Læg den ind i programmappen og genstart programmet, så snakker det dansk.

Overvej kraftigt at donere (købe og registrere) programmet. Det aktiverer beskedfunktionen, og gør livet meget lettere. Donationen på 10$ giver mulighed for at aktivere alle de udgaver af programmet du har lyst til.

Prøv at se denne video et par gange. Den er lidt forvirrende, men giver svar på det meste, så du ikke sidder og er helt fortabt, fordi du ikke kan komme på nettet.

Kommer du i tvivl, så bare spørg her, eller i programmets tråd på Wilders, hvor programmets udvikler selv deltager meget flittigt.

Hej igen
Jeg har hentet Web of trust og uBlock Origin. Jeg har i forvejen Adblock Plus. Jeg har også norton connectsafe.

Undskyld at jeg lige er lidt langsom her, men jeg kom i tanke om at jeg ikke har nævnt at min computer bruger Windows 7. Er windows 7’s firewall god nok?
Jeg har forsøgt at finde ud af det, og jeg fandt et sted som sagde at firewall’en er god fra Windows 8 og frem. Er det rigtigt forstået?
Jeg har egentlig ikke villet opgradere til Windows 10, men jeg kunne overveje det nu.
Dvs. er det bedst at bruge windows firewall i 7’eren, opgradere og bruge windows firewall i 10’eren eller er bedre at bruge Comodos firewall og blive på 7’eren?

V.h. Ansj

Du behøver ikke Adblock Plus, når du har uBlock Origin, da sidstnævnte filtrerer de samme ting, bare med endnu flere og bedre filtreringsteknikker og endnu flere filtre. Husk, at krydse alle filterlister af og i den sidste rubrik kun Dansk filterliste (Schacks Adblock) og Prebake (EU cookie advarsler) i uBlocks indstillinger.

Tryk “anvend,” og derefter “opdatér.”

Bare brug Avast og som Regmos foreslår - Windows Firewall Control, som er et program til, at tage kontrollen over Windows firewall. Du behøver ikke Comodo Firewall.

Ok - tak. Jeg troede bare at Windows Firewall ikke var den samme i et ældre system, men det betyder altså ikke noget. Alt godt så :slight_smile:

Jeg har fjernet Adblock Plus og ordnet indstillingerne i uBlock Origin som du foreslog, OracleJMT.

Vh. Ansj

Det lyder godt, Ansj! Jamen, så er du jo godt kørende nu. God fornøjelse. :smile:

Ja, det regner jeg med :slight_smile: Tak igen for jeres råd!!

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.