Opdatering fjerner internetforbindelsen igen-igen

Er der nogen, der ved hvilken slags opdatering, der fjerner driveren til mit netkort?
Nu er det tredie gang, jeg er nødt til at gendanne PC, fordi jeg får en dårlig opdatering.
Denne gang fik jeg 3 opdateringer, og jeg er bare nødt til at skjule dem alle indtil jeg finder ud af hvilken, der laver balladen.
De tre opdateringer hedder: KB4103718, kb890830, KB4099633

Jeg skal ikke gøre mig klog på det - men såvidt jeg kan læse vedrører kb890830 en update til Windows Malicious Removal Tool -programmet der kontrollerer for skadelige programfiler. Så måske kan du som sådan undvære den opdatering, da jeg går ud fra at du benytter et andet program til at scanne systemet med.

Prøv med KB4103718 for “This security update includes improvements and fixes that were part of update KB4093113…” og det var vist den du havde problemer med… :slight_smile:

Det var bl.a. 4093118, jeg havde problemer med.
Men det er mærkeligt, jeg ville lige undersøge, hvad jeg havde af skjulte opdateringer. Der var ingen?
Og de opdateringer, jeg troede, jeg havde gemt ser ud til at være installerede, så nu gætter jeg på, at det er værktøj til fjernelse af skadelig software, der laver fejlen, for den bliver kun kørt een gang, efter den er installeret. Min netkortdriver må jo være mistænkelig, siden den bliver fjernet.
Nu må jeg så bare fjerne den opdatering fra køen, hver gang den dukker op. Som vaf så rigtigt siger, så har jeg et sikkerhedsprogram, og det skulle være nok.
Tak for hjælpen, begge to. :slight_smile:

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.