Oprydning i medlemslisten

Nu, når jeg dykker ned i medlemslisten, kan jeg se, at der er rigtig mange 50 linier pr. side, hvor der er oprettet medlemmer, blot for at være oprettet.
Jeg kiggede kun tilbage til 1300, så gad jeg ikke bladre mere.

Hvorfor have SÅ MANGE medlemmer, der er pudsigt nok, oprettet samme datoer, tilbage til, i hverfald 2004-2006, da de ikke er i brug - spild af plads, og så er årstallet ældre end hverfald 7 år, at der trænges næsten til lidt oprydning.

At de besøgende opretter sig som brugere er ikke et problem. Der er plads nok.

Og så længe der ikke lægges links til skadelige websider er det ikke noget problem, at brugerne ikke længere er aktive. Og vi har ofte set, at brugere, der i mange år har været inaktive, pludselig er kommet tilbage med et spyware-problem eller andet, som de gerne vil have svar på.

For øjeblikket er jeg ved at fjerne de brugere, der kun er oprettet for at lægge spam-indlæg ind i Forum. Da spamindlæggene er blevet fjernet af supporterne, efterhånden som indlæggene blev oprettet af spammerne, er der nu mange “brugere”, der ikke er reelle medlemmer.
Dem er jeg ved at fjerne.

Ikke fordi de tager megen plads, men fordi de indeholder links og oplysninger, som i nogle tilfælde er klikbare og dermed potentielt risikofyldte.
Det er måske ikke den store fare, men dog en mulighed for at blive “smittet” med uønskede infektioner.
Man skal selv gå ind i medlemslistens brugerprofiler, og man skal selv trykke på et link, før man kan blive “smittet”, men det er dog en reel risiko.

Vi har i supportergruppen valgt at lade de gamle brugeres gamle indlæg blive liggende, så man også kan læse dem dags dato. I nogle tilfælde kan man godt lære noget af “gamle dage”. Selv helt tilbage fra Spywarefri’s start i ca. 2003.

Men der er også mange steder udenfor Forum-siderne, hvor sider og oplysninger trænger til at blive ryddet op eller ajourført.

Den form for oprydning står “ejerne” af Spywarefri.dk og Spywarefri Shop for. Ejerne er brødrene Huulbæk Andersen, som gennem deres firma sponserer Spywarefri Forums serverplads og server-vedligeholdelsesarbejdet. Da de også har småbørn og familier at tage hensyn til, er det svært at nå det hele i en travl hverdag.

Så en vis “uryddelighed” kan man nok ikke undgå.

Til gengæld har Forum ikke længere økonomiske problemer med den daglige drift. Det tager brødrene Huulbæk Andersen og deres firmaer sig af.

Noget andet er, at du bedes overholde “Regler for brug af Spywarefri Forum”, punkt 3:
“… Du må ikke linke til egne eller andre sider, med mindre det er relevant for et spørgsmål. Desuden må du ikke linke til egne eller andres sider i din profil eller signatur.”

http://www.spywarefri.dk/regler-for-brug-af-forum/

Hvis brugerne for 8-10 år siden bare opretter sig for sjovt, så tjener det ikke noget formål, når årstallet er så langt bagud.
Jeg kunne sikkert forstå det, hvis de nyoprettede medlemsliste var fra ca. 2010, så var det en mere overskuelig plads, da det ikke er sikkert, at ejerne af brugernavnet har glemt, at der var noget, der hedder Spywarefri forum. Måske afdøde eller ejer ingen PC, pga… Ja jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan bare se formålet med, at have en ældgammel medlemmer, der har samme oprettelsesdato, og nul indlæg.

• Selv om der er plads nok i medlemslisten, så er det underligt, at man skulle dukke op, og ikke huske sit brugernavn dengang, jeg var på sitet, så Jeg opretter mig bare på ny. Så er der 2 profiler, samme bruger.
    Det første brugernavn er nok et medlem, der er aktive i forummet, imens det første brugernavn bare står tomt.

Jeg har sikkert glemt mine mange brugernavne og koder o.lign. hvis jeg ikke skrev på et papir, hvor jeg har brugernavn, og koder, for at holde styr på, hvad jeg ejer, at jeg opretter lige et brugernavn nr. 2, så nu kan jeg skrive løs i Spywarefri.
Hvorfor ikke skrive en bcc til dem, der står som brugere, med nul indlæg ? Så kan Spywarefri Teamet se, om brugerne eksisterer til endnu, eller ikke. Dem der ikke svarer, bliver slettet.
Det er temmelig meget, at se, de mange nuller, der kun fylder op.

Jeg forstår udmærket din pointe. Og idén er helt sikkert god. :thumbsup:

Men der er meget andet arbejde vedrørende Forum, som teamet prioriterer højere.
Vi har ikke arbejdsstyrken til at udføre dit forslag.

Forslaget var bare, fordi jeg ikke kunne se formålet i, at ikke-brugere blev til brugere, for at læse det, der står, og ikke for at deltage i forum´et.
Fint også, at der er andre ting, Spywarefri Teamet prioriterer højere, og dette nedprioriteres. ½snart 1500 sider er ret meget, når jeg se i betragtning med de massevis af nuller i oversigten.

Jeg ville bare høre, om dette var en mulighed, fordi dette kunne lige så godt være en mulighed for, at spamme medlemslisten, uden grund.

Dit forslag med at få ryddet nogle nuller væk fra medlemsdatabasen bliver tilgodeset lidt, idet jeg er gået igang med at rydde spammere væk fra medlemslisten.

Men jeg snupper kun de medlemmer, der har mærkelige eller spam-“agtige” links i deres medlemsprofil OG SAMTIDIG ikke har oprettet indlæg eller tråde. Så mere almindelige medlemmer med nul poster og nul tråde bliver skånet.

Jeg har lige læst dine indlæg igennem, og jeg kan se, at der ikke er nogen, der har budt dig velkommen her til Spywarefri Forum.

Så det vil jeg da hermed gøre:
Velkommen til Spywarefri Forum, Mogens 8940. :slight_smile:

Og så lige en reminder:
Vær venlig at overholde forumreglernes punkt 3.
(Dvs. at jeg beder dig slette linket i din signatur, da det strider imod forumreglerne.)

Tak for den venlige modtagelse, af nyt medlem.
Der er ej hellere nogen, der har reageret på mit indlæg - små 3 stykker, før dette indlæg hos os to.

Hvilken signatur er der tale om ? Min signatur strider ikke imod nogen lovgivning.