Problemer med ByteFence o.a

(knitter) #1

En af mine venner har fået et problem med sin stationære computer med Win10 og Bullguard.
Det ser ud til, at han har fået en masse ragelse med, når han opdaterer sine programmer.
Jeg ville så installere Unchecky, men det viste sig, at han havde noget lignende i forvejen. Den hedder ByteFence.
Den er jeg ikke så begejstret for, så jeg ville afinstallere den, men det var sværere end jeg troede.
Jeg prøvede først med “tilføj/fjern”, men den forsvandt ikke. Har kørt Malwarebytes, men den kunne heller ikke fjerne den.

Det startede egentlig med, at han ikke kunne få links til at virke. Han abonnerer på bl.a. forbrugerbladet “Tænk”, men kan ikke komme ind på de sider, der linkes til. Det samme gør sig gældende med andre ting, han abonnerer på. Når han prøver, ser det sådan ud:
Screen%20Shot
Jeg opdagede også, at han havde fået adresselinien erstattet af en Yahoo søgebar. Det har jeg rettet, men det hjalp ikke på fejlen med ikke at kunne åbne links.

Er der nogen, der har forslag til løsninger, jeg kan prøve, næste gang jeg kommer derud?

Har du prøvet at fjerne den med revo uninstaller.
Jeg bruger altid dette, når jeg vil fjerne programmer.

Mvh. kriger.

(knitter) #3

Nej, det tænkte jeg ikke lige på. Det prøver jeg næste gang.
Men mon det er ByteFence, der forhindrer ham i at åbne links? Jeg sendte ham linket til denne tråd. Den kunne han heller ikke åbne.

Har du prøvet, at køre Adw cleaner og her efter mbam, jeg vil tro mbam skal køres i fejlsikret.
Der er en bruger i dette forum som har beskrevet hvordan man kommer i fejlsikret.

(Regmos) #5

Prøv at skanne med HitmanPro i Force Breach Mode. Hvis den finder noget, skal du aktivere den 30 dages prøvetid for at fjerne det.

https://www.hitmanpro.com/en-us/hmp.aspx

(knitter) #6

Tak for forslagene, kriger og Regmos. Jeg vil prøve det hele, næste gang jeg kommer i nærheden af computeren.

(knitter) #7

Min ven har skrevet til mig, at han nu har fået en opdatering (fra april?), og det har gjort at han nu kan åbne links i mails, så hovedproblemet er løst, og vi ser tiden an.:smiley:

(system) #8

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.