Reinstallasjon av ESS

Heisann. Jeg har bestemt meg for å gå tilbake til versjon 8 av ESS da begge mine maskiner tydelig er utilpass med ver 9 av ESS.
Jeg gjorde dette først på min ene pc (den med Win 7) og det gikk greit med kjøring av nedlastet avinstaller til Ess i safe mode, som det står beskrevet at jeg skal. Deretter restarter jeg, og installerer ESS 8 som gikk greit.

Men på min maskin med Win 8.1 gikk det ikke like lett. Jeg gjorde på nøyaktig samme måte; oppstart i safe mode, kjøre avinstaller, restarte i normal modus. Så kjøres en omgang Ccleaner.
Men når jeg prøver å installere Ess 8, ender jeg opp i “ESET Smart Security installation ended prematurely”. Ifølge hjelpemenyen står det at jeg kan kjøre en manuell avinstallasjon, men det fins ingen Eset på maskina.

Jeg prøver derfor en ny restart til safe mode og kjøre avinstaller en gang til, og nå står det to av-produkter der;
1: ESS/EAV/EMSX
2: NODv2

Og nå skjønner jeg ikke noe, for jeg har ikke peiling på hva NODv2 er.

Men ihvertfall, jeg får ikke til å installere ESS på nytt på den ene maskina, selv om jeg har gjort det på akkurat samme måte som med den andre maskina.
Noen som kan hjelpe meg med dette?
Forøvrig er jeg klar over at jeg burde kjøre med ver 9, men det er flere sider bl.a. som ikke fungerer greit med ESS 9 men som fungerer greit med ESS 8.

NODv2 er Eset`s antivirus-program

Her er hvad de selv skriver http://support.eset.com/kb3160/

Der er en uninstaller på denne side http://support.eset.com/kb2289/

Regnet med at nodv2 er av-programmet sånn sett. Det jeg egentlig mente er; hvorfor dukker den egentlig opp? Jeg har kun prøvd å installere ESS, ikke Nod32.

Det er den uninstalleren jeg har prøvd å bruke. Men lastet den da ned igjen for å se om det kunne hjelpe noe, men med samme resultat. Jeg kommer nå til å legge inn igjen ESS 9, og prøve med en ny avinstallasjon uten bruk av uninstalleren, altså kun med å avinstallere direkte fra Windows.

Men jeg skjønner nå ikke hvorfor det skulle lage problemer meg med den ene maskina og ikke begge.

Måske fordi selve av-delen er den samme i Eset Smart Security ?

Jeg endte med å bruke et gjenopprettingspunkt fra i går, da jeg endte opp med at nettverket ikke ville mer, og det ble bare rot. Så får jeg begynne på nytt i morgen, og se om det blir bedre da.

“Holder pusten i spenning”.

Denne gangen gikk det etter oppskriften. Avinstallering (uten uninstaller), restart. Kjøring av Ccleaner, ny restart.
Install av ESS fullført.

Her kan lukkes. :slight_smile: