Router Problem

Jeg har lige købt en D-Link DIR-842 router. Når jeg vil tilslutte den til min fiberboks fra Waoo tager jeg ethernet kablet ud af min gamle router og sætter det i den nye - og lige for en ordens skyld i det rigtige stik, som der står internet på og er gult.

Jeg kan så tilslutte min PC til routeren såvel trådløst som med et ethernet kabel. Alt fungere fint bortset fra den ikke uvæsentlige detalje at routeren ikke har forbindelse til internettet. Hvis jeg så tager kablet ud af den nye router og sætter tilbage i min gamle router så har jeg internet igen.

Når jeg med en kablet forbindelse roder rundt i menuen på den nye ja så kan jeg se, at den skriver at den ikke har forbindelse til nettet, hvilket min PC også siger at der ikke er. Den har automatisk valgt en opsætning med en dynamisk IP adresse, som jeg er sikker på jeg har, da jeg aldrig har betalt for noget andet end standard. Det skal lige siges, at jeg har skiftet router før uden problemer.Jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer videre så gode ideer modtages med kyshånd.

Hej :slightly_smiling_face:

Du kan måske spore dig ind, ved hjælp af nedenstående.

En manual (eng) https://www.manualslib.com/manual/1153455/D-Link-Dir-842.html og her et dk. servicelink https://www.danskkabeltv.dk/routere/d-link-dir-842/

Tak for svaret det hjælper desværre ikke ret meget. Jeg har set den helt store brugsanvisning hos D-Link og det handler mest om, hvordan man kobler PC og router sammen og det har jeg ingen problemer med derimod er problemet, at jeg ikke kan få routeren på nettet. Dansk Kabel tvs side har jeg besøgt og dem er jeg desværre ikke kunde hos ellers ville jeg ringe til deres support og bede dem løse problemet :persevere:.

Hvad med at kontakte din ISP internetudbyder ? på side 11 i manualen står, at det i tilfælde kan blive nødvendigt - https://www.manualslib.com/manual/1153455/D-Link-Dir-842.html?page=11#manual

Problemet er løst jeg kontaktede Fibia, der står for Waoo support i mit område, som Vaf foreslog og jeg også selv var nåede frem til nok var nødvendigt.

Sagen er ganske enkelt den, at når man fjerner en gammel enhed med en IP adresse fra fiberboksen og erstatter den med en ny med en anden IP adresse så går der 3 timer før boksen acceptere den nye adresse og åbner op, hvis man altså ikke får supporten til at gøre det med det samme. Så moralen er at tålmodighed tilsyneladende også er en dyd når man har ned fiberbokse at gøre.:roll_eyes: