Samsung Galaxy S II

Hej. Er ikke så velbevandret indenfor området der omhandler batterier. Skal have mig et nyt batteri til nævnte type smartphone. Sidder på nette og kigger efter batterier. Det batteri der ligger i fra ny er et der har 1650 mAH, hvad det så end betyder. Kan se at der fås et der har en kapacitet på 3500 mAH. Hvad betyder dette og er det ikke bedst at købe det der har en kapacitet med 3500 mAH.?? :coolsmirk:

I teorien jo, men i praksis er det ikke altid så simpelt. Jeg har selv købt et par stykker af disse, og noget du i hvert fald skal holde øje med er, at dem med allerflest mAH også er lidt tykkere, og derfor vil der typisk følge et bagcover med, hvorved telefonen alt i alt bliver lidt større.

Man KAN dog også få nogle batterier, der er lige så tynde som de almindelige, og som står til at have op til 2450mAh (jeg har faktisk ét i min GalaxyII lige nu – “High-Capacity Gold Battery”). Det havde jeg store forventninger til, men i praksis må jeg nok indrømme, at det ikke holder bedre end det originale Samsung-batteri, der fulgte med telefonen (og som jeg ikke lige husker mAH værdien på).

Glemte lige: mAH betyder mili-ampere-timer – og tallet angiver hvor meget strøm, der kan være i batteriet.

Tak for det Ejvindh. Det vil jeg lige skrive mig bag ørerne og tænke over.