Sider opdaterer kontinuerligt

(knitter) #1

Jeg havde brug for at undersøge, om der findes drivere til en stregkodeprinter, Zebra 2844, men det, jeg finder, opdaterer siden hele tiden, så jeg når ikke at læse, hvad der står.
Siderne, det drejer sig om, er følgende:
https://www.zebra.com/us/en/support-downloads/printers/desktop/tlp-2844.html

Hvorfor gør de det? Er det fordi siderne ikke længere er gyldige?

(vaf) #2

Begge sider vises stabile her - har du evt. mulighed for at prøve i en anden browser ?

(kenneth nielsen) #3

Det kan være nogle af dine add-ons der går ind og forstyrrer hjemmesiden.

Så prøv at slå alle eller nogen af dem fra midlertidigt.

Havde selv samme “problem”, og det var løsningen for mig.

Mvh. Kenneth

(knitter) #4

Jeg fandt ud af, hvorfor den gør det. Jeg har installeret “idontcareaboutcookies.”
Det er dog de mærkeligste ting, man finder på, for at tvinge mig til at acceptere cookies.
På nogle sider kan jeg ikke scrolle. Jeg går uden om de sider, og desuden slettes alle cookies, når jeg lukker browseren.

(hans) #5

Du kan lade Ccleaner holde styr hvilke cookies der skal slettes.

Jeg har også I dont care about cookies installeret, og oplever og så nogle sjove ting ind imellem.
Nogle af dr sider kunne jeg ikke scrolle på, og så fandt jeg ud af hvorfor :sunglasses:

(knitter) #6

CCleaner kører jo ikke hele tiden. Den sætter jeg i gang, når jeg synes, pc bliver for langsom, og så kører jeg Auslogic Diskdefrag bagefter. Den sidste har jeg lige geninstalleret, og min Unchecky brokkede sig, så jeg blev nødt til at deaktivere den. Det skyldtes, at diskdefrag ville installere flere (5-6) uønskede programmer.
Jeg synes, at det er drønirriterende, at jeg skal sige jatak til de cookies, hver gang jeg åbner en side.

(vaf) #7

Det er så her jeg ikke er helt med - er det cookievæsen ikke et nærmest overstået kapitel ?

jeg møder ikke sider hvor jeg skal sige ja og acceptere cookies, eller oplever ikke at kunne scrolle (såvidt jeg lige husker) og jeg kommer da lidt rundt på nettet -
Kan du evt. give syn for savn, ved at visualisere det der vises ?

Iøvrigt, den eneste grund til at jeg har CCleaner er den, at holde midlertidige filer i ave -
cookiedelen er helt ubekymrende, idet der ikke vises nogle, og dermed ikke nogle at slette eller beholde -

(knitter) #8

Jeg fjernede alle cookies, deaktiverede I don’t care about cookies, forsøgte at åbne nyhedssiden på DR.dk. Fik så dette:

Når jeg ellers ikke ser dette, så skyldes det, at I don’t care… er aktiv, og da jeg sletter cookies, når browseren lukkes, så er det hver dag, jeg skal godkende cookies.
Jeg prøvede lige at slette cookies med CCleaner, åbnede browseren og surfede lige i løbet af 10 min rundt på nogle af de sider, jeg plejer at besøge. Her er høsten af cookies:

(vaf) #9

Jeg er omtrent dagligt på dr.dk og har ikke mødt deres samtykkecookie -

Hold nu fast, det var en ordentlig mundfuld cookies - det kan jeg godt forstå du er træt af -

Jeg har forsøgt med et bredt udsnit af de sider du har besøgt, og der er efterfølgende ikke en eneste cookie at se i CCleaner -

Tilsyneladende sorterer den browser du bruger ikke tracker`s og andet junk fra - det er vel også derfor du må bruge et program til det -

(knitter) #10

Jeg bruger næsten udelukkende Firefox. Er du sikker på, at du ikke får cookies?
Prøv at se i CCleaner _før_du kører rens. Kig i Options>cookies.
Grunden til, at du ikke møder OK-popup’en er, at du een gang har tilladt, og så ligger cookies på din maskine, og bliver ikke slettede.

(vaf) #11

Ja det er jeg sikker på knitter - og jeg har kontrolleret før rens i CCleaner -

Jeg har ikke mødt eller tilladt dr.dk popupèn -

Er du frisk på et førsøg ?

(knitter) #12

Yep. hvordan?

(vaf) #13

Må jeg foreslå at du prøve denne browser -

https://www.epicbrowser.com/#

Gem install-filen på skrivebord og installer derfra - og mens du er på siden, på den gråhvide bar, klik på Epic Key Features og læs nærmere om funktionerne -

Browseren har dansk sprogprofil og understøtter fra Windows 7 og fremad, plus Mac -

(knitter) #14

Ok, nu har jeg hentet browseren, men nu er det sengetid, så resten må vente til i morgen.
Godnat og sov godt. :weary:

(vaf) #15

Tak og i lige måde :slightly_smiling_face:

(knitter) #16

Browseren er nu installeret, og jeg har afprøvet den lidt. Hvilken søgemaskine bruger du til den? Jeg har forsøgt at importere bogmærker fra Firefox, men det er ikke muligt. Den har nogle begrænsninger.:slightly_smiling_face:

(vaf) #17

Og hvordan forholder det sig så nu med hensyn til cookies ?

Det er sådan, at man ikke selv kan vælge startside - det er et bevidst valg fra moderators side. De er godt klar over, at epicsearch.in ikke er på højde med fx DuckDuckGo og andre af de gængse søgemaskiner.

Jeg benytter DuckDuckGo som et link i en af de mapper oprettet til formålet på bogmærkelinien - den får du frem med et klik på de tre lodrette prikker øverst oppe til højre - i indstillinger, sæt flueben i Vis altid bogmærkelinien -

Der skal nok være en vej mht. til at importere bogmærker, men jeg kender den ikke -

(knitter) #18

Her kommer ikke flere cookies fra den browser. DuckDuckGo bruger jeg også til visse ting, men man kan godt mærke, at det er Amerikansk baseret.
Import af bogmærker finder du under bogmærker
bookmarks
Der er ikke mange valgmuligheder. :slight_smile:

(vaf) #19

Jamen det er jo herligt, det virker efter hensigten, cookies er med Epic en sage blot - de cookies der herefter bliver sendt, svæver nu hjemløse og med uforrettet sag et sted ude i cyberspace - :slightly_smiling_face:

Det anser jeg for ikke at være et problem, idet dine søgninger nu er private -

Tak for oplysningen - den side af sagen har jeg ikke været opmærksom på, da jeg ikke har haft behov for at importere bogmærker -

Tag det ikke for tungt - bogmærker (link) har den natur, har man først et kommer der let et til og så fremdeles, og snart har man et større antal som bare ligger og hober sig op indtil man rydder op i dem -

Hvilken Windows har du installeret på ?

(Ejvindh) #20

En html-udgave af bookmarks:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/export-firefox-bookmarks-to-backup-or-transfer