Sikkerhed i skyen ?

Jeg er begyndt at ligge filer til back-op i skyen med mit WSA.

Men hvad med sikkerheden ?

Kan jeg være rimelig sikker på at de filer der ligger der ikke bliver hacked ?

Hold nu op hans. du har dine filer hos et sikkerhedsfirma. Hvad vil du mere?:wink:

Hej hans - og lige lidt herfra :slight_smile:

Kan man efterhånden være sikker på ret meget i denne verden, udover endestationen.

Både ja og nej - Ja, fordi dine filer ligger trygt og godt på en server, der dels er beskyttet for uautoriseret adgang, og givetvis yderligere er beskyttet efter alle kunstens regler.

Og nej, fordi der som bekendt kan gå udu i de fleste ting. Dels kan man selv være årsag, ved ikke at være påpasselig nok med egne sikkerhedsforanstaltninger for hvordan ens konto tilgås. (det bedste gemmested er i hukommelsen, men den kan jo også svigte )

Og dels kan en udefrakommende være så snedig, at få adgang til brugernes konto oplysninger på serveren. Det forhold er set flere gange. Sker det, gælder det om at skifte password snarest muligt.

Derfor er det yderligere en god ide, når det gælder back-up af filer man ikke vil miste, at have en hest mere at spille på, dvs. gemme på usb-stik, ekstern harddisk eller cd-rom.

Det kan der være noget om. Ret meget mere sikker bliver det nok ikke.

God ide og det har jeg fordi jeg opdaterer mit image på min eksterne HD med jævne mellemrum.

Det er nok mig der et øjeblik var lidt for paranoid, men det er godt at lige få tingene sat på plads :slight_smile:

Der er desværre alt for få som har viden og vilje til at sikre sig lige så godt som dig hans.

Bare der var flere, men folks interesser er jo forskellige.

Tak for de pæne ord :slight_smile:

Her må låses.

Tråden lukkes :slight_smile: