Sikkerhed og andre gode råd til Sony xperia Z1

Jeg har købt min første smartfone,en Sony xperia Z1,da det nok var på tide,at lad min gamle Nokia gå på pension.

Jeg har TDC som udbyder.
Skal jeg bruger sikkersoftware af nogen art?
Er der sikkerhedsindstilinger,som jeg skal bruge?

Har hørt,der skulle være en app,som kan lukke ned for programmer,der kan sluge data på nettet.Jeg mener ikke selv,jeg skal bruge mere end den ene gigabit,som jeg betaler for.Skal ikke bruge nettet til film eller andet,der kan sluge mange mb.
Har prøvet at søge en app,på play butik,med gratis app.Den skal bruges til,at lukke ned for dataforbruget/apps der sluger mb,selvom jeg ikke bruger dem.Der er en eller flere,der lyder tillokkende.Men vil ikke downloade en,der kan lave rav i den. Kan se,på mit data forbrug,at der allerede er brugt 700mb.Har dovnloadet opdateringer og enkelte apps,som er nyttige for mig.
Er der en,der skulle kende en sådanne app?

En app til at kunne vise,hvor man ringer fra(gps styret),hvis der skal ringes 112,så de præcist,ved hvor man ringer fra.Det er nok ikke sikkert,at man ved,hvor man er.

Under strømstyring,har jeg slået stamina tilstand til.

Tilstand for lavt batt,forbrug slået til.

Placeringsbaseret wi-fi ikke slået til.Men det skulle jeg måske,da jeg har indstillet opdateringer af apps mm,kun til,når jeg er i wi-fi zoner,så jeg ikke selv bruger data forbrug. I skrivende stund,kan jeg ikke huske,hvor jeg har sat flueben i opdateringer af apps,når der er gratis wi-fi.

Er der andre indstillinger,der kunne være gode at rette/indstille,så man spare strøm eller data forbrug?

Håber der er en eller flere,der kan hjælpe mig,med mine spørgsmål.

Jeg har købt min første smartfone,en Sony xperia Z1,da det nok var på tide,at lad min gamle Nokia gå på pension.

Tillykke med den. :slight_smile:

Jeg har TDC som udbyder.
Skal jeg bruger sikkersoftware af nogen art?
Er der sikkerhedsindstilinger,som jeg skal bruge?

Jeg bruger Kaspersy Mobile Security - men den koster penge.
Hvis du vil have noget gratis, så prøv f.eks. med Bitdefender Free. Bare søg inde på Google Play.

Har hørt,der skulle være en app,som kan lukke ned for programmer,der kan sluge data på nettet.Jeg mener ikke selv,jeg skal bruge mere end den ene gigabit,som jeg betaler for.Skal ikke bruge nettet til film eller andet,der kan sluge mange mb.
Har prøvet at søge en app,på play butik,med gratis app.Den skal bruges til,at lukke ned for dataforbruget/apps der sluger mb,selvom jeg ikke bruger dem.Der er en eller flere,der lyder tillokkende.Men vil ikke downloade en,der kan lave rav i den. Kan se,på mit data forbrug,at der allerede er brugt 700mb.Har dovnloadet opdateringer og enkelte apps,som er nyttige for mig.
Er der en,der skulle kende en sådanne app?

Jeg bruger ikke selv en sådan app, men jeg har hørt/læst en masse godt om “My data manager”, så prøv med den. Findes på Google Play.

En app til at kunne vise,hvor man ringer fra(gps styret),hvis der skal ringes 112,så de præcist,ved hvor man ringer fra.Det er nok ikke sikkert,at man ved,hvor man er.

Til det formål er der lavet en speciel app, som ganske enkelt hedder 112 app. Du finder den på Google play.

Placeringsbaseret wi-fi ikke slået til.Men det skulle jeg måske,da jeg har indstillet opdateringer af app`s mm,kun til,når jeg er i wi-fi zoner,så jeg ikke selv bruger data forbrug.

Det er ikke nødvendigt.

Er der andre indstillinger,der kunne være gode at rette/indstille,så man spare strøm eller data forbrug?

Ikke umiddelbart.

Tak for svaret

Vil nok finde et antivirus produkt,selvom dem som jeg kender,ikke bruger det.
Men har læst,også i dette forum,at det nok er en god ide.

Senere på dagen,vil jeg søge efter my data manager,eller et lig.n program.
Kan ligeså godt,spare på den data,jeg har til rådighed.

112 app det skulle jeg nok selv have gættet. :red:

Har leget med min nye tlf,de sidste 14 dage,og blevet relativt glad for den.
Men savner min gamle nokia til tider.For med den,var en telefon mere simpel.

Tak for svarene Paplo :slight_smile:

Hvis der skulle komme en med nøgle forbi,kan der vl godt lukkes her.
Der kan vel ikke koges mere suppe,af denne tråd?

Lukketid(-;

Jeg lukker så tråden. Du er altid velkommen en anden gang. :slight_smile: