Slettede Mapper gendannes af sig selv

Hej
Jeg ved ikke rigtigt om det her overhovedet hører hjemme på Spywarefri. Men da det handler om noget uønsket der sker på min Computer, og da jeg ikke ved hvor jeg ellers skal gå hen, så prøver jeg her.

I forbindelse med oprydning i en masse gamle Backups, oprettede jeg en Mappe, og inde i den mappe lagde jeg så indholdet af alle de gamle Backups. Herefter kørte jeg duplicat finder, fjernede dubletterne. De resterende filer blev kopieret over på min nye NAS, og derefter slettet.
Men nu står jeg med et lille problem. Den Mappe jeg oprettede samt et Mappe i den og en Mappe i den (De indeholder ingen filer), bliver ved med at gendannes, uanset hvor mange gange jeg sletter dem. Jeg har prøvet at flytte dem, og så slette dem. Men så dukker de bare op igen på den nye placering.
Jeg har renset maskinen med Ccleaner, og skannet den med ESET, Malwarebytes og Adwcleaner uden at der er fundet noget.

Falder det udenfor Spywarefri, så lad mig det vide, og luk emnet.

Og så blev det så endnu mere Spooky.
Troede lige jeg var sluppet af med dem, da jeg ikke havde set dem i et par dage. Men her til morgen, tager jeg så en ældre SSD op af skuffen. Formaterer den, og gør så ellers klar til at arkivere billederne fra de sidste 30 års arbejdsliv.
Da jeg endelig er klar, opdager jeg til min meget store overraskelse, at nu er Mapperne pludselig dukket op på SSD drevet.
Jeg forstår ingenting

Hej :slight_smile:

Jeg sidder altså med det indtryk at det er dit Backup program der spiller dig et puds.
Hvad hedder det, og er det et købt program?

Hej f-arn og tak for svar.

Tanken har strejfet mig.

Hvorfor jeg har kigget min Backup igennem. Men den lille Mappestruktur (Midlertidig Billedmappe/Fra C drev 2020-05-28/Gemte billeder) findes ikke på Backup drevet. Jeg har også prøvet at give mappen (Midlertidig Billedmappe) et nyt navn, for derefter at slette den. Så dukker den bare op igen med det nye navn.

Hvad angår navnet på Backup programmet, så bruger jeg en funktion på min Synology NAS (DS220j) der hedder “Filestation”.

Der fulgte godt nok også nogle andre Backup funktioner med. Men dem har jeg valgt ikke at bruge, da de alle fungerer via internetadgang. Og jeg skal ikke kunne tilgå mit NAS-drev udfra, så den funktion har jeg slået fra.

Jeg arbejder selv med en teori om at det muligvis kan vær Lightroom, da de pågældende Mapper oprindeligt er lavet i Lightroom. Jeg kan dog ikke se Mapperne i Lightroom.

Har du prøvet at slette fra Backup programmet i stedet for ude i Windows?

Det kan jeg ikke. Jeg kan kun slette ting der ligger på Backup drevet.
Men det gav mig lige inspiration til at prøve noget. For hvis det er Backup softwaren der gør det, så bør problemet om ikke forsvinde, så i hvert fald stoppe, når jeg lukker NAS drevet ned. Så det prøver jeg lige.
Du hører nærmere.

Okay, så fik jeg lige prøvet et par ting af.

Det første jeg gjorde var at slukke for Backup drevet, og dermed den medfølgende Software.
Det er ikke det der laver Mapperne, for de dukkede op alligevel.

Så har jeg prøvet at køre Ccleaner efter at have Deaktiveret alle ikke strengt nødvendige programmer fra “Start”, og derefter genstartet Computeren og så bare lade den stå tændt.
Efter en god times tid dukkede Mapperne op igen.

Der er dog sket en lille forandring. Hvor stien og Mappenavnene før hed “Midlertidig Billedmappe/Fra C drev 2020-05-28/Gemte billeder”, har den sidste Mappe nu skiftet navn til “Saved Pictures”.

Håber det siger nogen noget.

Ligger de samme sted, og hvis de gør, hvor er det så :question:

Jeg har flyttet dem flere gange, og så slettet dem på den nye position. Og de dukker så op igen på den seneste position. Senest har jeg flyttet dem til Skrivebordet, og her dukker de så op, hver gang jeg har haft dem slettet.

Men jeg har fundet en mulig forklaring, som jeg er ved at teste.
Mappen “Gemte billeder” (Skifter af og til navn til “Saved Pictures”) stammer jo fra en gammel Backup af mit C-drev. Min teori går derfor ud på, at der er tale om en system mappe. Hvorfor Windows selvfølgelig ikke vil acceptere, at den mangler.

Jeg har derfor flyttet den (Gemte billeder) ud på skrivebordet. Og så slettet dem alle igen.
Nu er det så bare at vente og se hvad der dukker op.

Jeg vender tilbage når jeg har set hvad det er den gendanner.

Problem solved

Det var en Systemmappe som nu ligger hvor den hører hjemme. Og der er ikke set noget siden.

Tusind tak for god sparring. Det er bare så meget nemmere, når man får nogle inputs hen ad vejen.

Pas godt på jer selv og hinanden.

Velbekomme :sunglasses:

Jeg lukker tråden efter os :slight_smile: