Sort sort særm = skrivebord er forsvundet

"pludselig er Skrivebordet forsvundet - med alle mapper der lå på det
gik ud fra de var helt mistet

men under start havde havde jeg genvej til eksempelvis dokumenter og under det sidepanel der så åbnes ligger også skrivebord
og når jeg klikker på det er al mapperne fra skrivebordet der stadig

hvordan får jeg mit uundværlige skrivebord tilbage

Jeg har for et par uger siden installeret oprydningsprogrammet “puran Ultilities” --OG MÅSKE stammer miseren fra anden gang jeg kørte programmet —eller fra opdatering af det VPN program jeg havde
----begge programmer er fjernet

har nogen et forslag til hvad problemet skyldes
men navnlig hvordan jeg får mit skrivebord tilbage

På forhånd 1.000 tak for hjælpen!!

Nu er det ved at være en del år siden, jeg har makket med Windows i forhold til, hvad der sker under “overfladen”. Så tag det følgende med forbehold.

Men skrivebordet er jo i princippet blot en mappe på harddisken, der så vises på en særlig måde i Windows. Det er sandsynligvis dén du finder, når du siger du gennem “dokumenter” kommer frem til et skrivebord med alt dit indhold.

I så fald er det sandsynligvis “pointeren” det er galt med – altså den entry i registreringsdatabasen, der fortæller Windows hvilken mappe, den skal fremvise på skrivebordet.

Det kan sandsynligvis fixes med et registryfix, men inden du går den vej, så prøv lige om den er røget i “tablet”-mode:

Alternativt prøv at højreklikke på skrivebordet, vælg “vis” og sørg for at der er flueben ved “vis skrivebordsikoner”. Forslag fundet her, hvor der også er andre, du kan prøve:

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.