Spam-bekæmpelsen i Spywarefri Forum starter nu

(bwf1409) #21

Hvor er du dog poetisk Sander - man bliver helt varm om hjertet :coolgrin:

(Sander TeamSpywarefri) #22

Jeg spammer bare - helt vildt - for tiden! :slight_smile:

(Sander TeamSpywarefri) #23

Så er vi “kun” 28783 medlemmer tilbage.
Nu gider jeg ikke mere for idag.

(vaf) #24

Jeg mener at kunne huske et medlemstal på omkring 29329 da det var højest - kan du begynde at se en ende på det ?

(Mogens 8940) #25

Det går den rigtige vej…

(vaf) #26

Ja det gør det - men som du kan se gerereres der samtidig nye :o(

(Mogens 8940) #27

Hovedsagen er bare, at de ældste fra før 2012 eller der i nærheden bliver fjernet, da de har eksisteret i mange år, uden at blive brugt i forummet.
At der opstår nye fra årgang 2014 og 2015, det kan være, at de kun bliver oprettet i første omgang, og se efter, når der er gået ca. 1- 1/12 år om de nye så bliver brugt, eller om de bare bliver oprettet, og ikke skrevet i.

(vaf) #28

De nytilkomne er suspekte, alene af den grund, at der ikke må fremgå links i brugerprofilen.

(Mogens 8940) #29

Brugerprofilen, der kan man sætte en URL som muligheden i de indtastede felter er beregnet til. Eller så skulle de ikke være der, og kunne skrives ens egen hjemmeside hos f.eks. Min personlige hjemmeside.dk
Hvorfor så ikke rydde op i de gamle nul indlæg medlemmer fra før årgang 2010, der bare fylder op.
At andre nyoprettede brugere har tilføjet sin personlige hjemmeside i sin profil, er ikke noget, der behøves at være suspekte, da brugeren først skal oprettes,minden vedkommende nyoprettet bruger begynder at skrive, om den er bare oprettet for sjov, eller om brugeren er oprettet, fordi vedkommende kommer lidt senere ind, og deltager.

(vaf) #30

Reglerne synes at være klare, følger man dem er der ikke noget at sige nogen på.

1. Du må ikke linke til egne eller andre sider, med mindre det er relevant for et spørgsmål. Desuden må du ikke linke til egne eller andres sider i din profil eller signatur.

(Mogens 8940) #31

Den bedste løsning så er, var at fjerne den mulighed for, at man kan skrive den rubrik. - Gør det !

(Sander TeamSpywarefri) #32

[quote author=“Mogens 8940” date=“1429993446”]Den bedste løsning så er, var at fjerne den mulighed for, at man kan skrive den rubrik. - Gør det ![/quote]Jo, det lyder så nemt. Men det er Thomas Huulbæk Andersen, som står for Forum-Softwaren.

Så det kan vi som supportere ikke ændre på.

(Sander TeamSpywarefri) #33

Jeg har nu arbejdet mig tilbage til sommerferien 2014.
Så nu vil jeg gætte på, at jeg ca. har 5500 spammende “medlemmer” tilbage, som jeg skal have deaktiveret, før jeg har arbejdet mig tilbage til 2003.

Så der er stadig noget at tage fat på. :slight_smile:

(Cykelsmeden) #34

Nu tør jeg ikke linke til noget mere :slight_smile:

Men søg selv: monty phyton spam youtube

Jeg tror at de mangler en ny tjener på cafeen - var det ikke noget for dig Sander - du har da CV’et i orden nu :slight_smile:

(Sander TeamSpywarefri) #35

:slight_smile:

TAK TIL CYKELSMEDEN!

FOR DU HAR DA LIGE RAMT MIN “YNDLINGS-SANG”.
OG SÅ ER DEN NÆSTEN 30 ÅR ÆLDRE END FORUM.
(DERFOR ER DER OGSÅ VIKINGER MED).

SANDER (SPAM’S OFF DEAR) TEAMSPYWAREFRI
SPAM, SPAM, SPAM, SPAM, SPAM & SPAM…

(Cykelsmeden) #36

SANDER (SPAM’S OFF DEAR) TEAMSPYWAREFRI
SPAM, SPAM, SPAM, SPAM, SPAM & SPAM…

Ka’ du ikke indsynge den - så vil jeg ha’ den som ringetone på min mobil :-__)))

(Sander TeamSpywarefri) #37

Tak for tippet.
For nu at tilgodese bwf1409 lidt, har jeg udvidet søndagens gode vejr. :thumbsup:

Jeg har flyttet min liggestol ud i skyggen i Manila, Filippinerne i ca. tre uger.
Det er ganske behageligt, kan jeg godt fortælle jer.

Og så kan jeg ligge her lige så stille og “nyde at banne spammere”, mens jeg bliver vartet op i begge ender.

Ikke så ringe endda! :slight_smile:

(Sander TeamSpywarefri) #38

[quote author=“vaf forumsupporter” date=“1429981386”]Jeg mener at kunne huske et medlemstal på omkring 29329 da det var højest - kan du begynde at se en ende på det ?[/quote]Og nu er vi kun 28.134 medlemmer tilbage.
Det går den rigtige vej. Vi har nu mistet 1.195 medlemmer! :slight_smile:

(Sander TeamSpywarefri) #39

Det svarer til, at jeg nu har trykket på tasterne 25.095 gange for at “banne” (dvs. fjerne) disse 1.095 spammeres brugerprofiler fra Spywarefri Forum.

Men administrations-arbejdet kalder…
så jeg vil nu arbejde mig videre igennem medlemslisten, indtil jeg når tilbage i tiden til de brugere, der oprettede sig ved Forums start i 2003.
Før da er jeg ikke færdig.

Puhha, man biver helt varm.
Ikke om hjertet, altså. :slight_smile:

Men da der her i Manila konstant er en fugtighedsgrad lige omkring eller over 80%, så føles temperaturen betydeligt højere, end den kan måles med et termometer. Den målte temperatur i skyggen er lige i begyndelsen af trediverne.

Men den følte temperatur svarer for tiden til ca. 47°C.
I skyggen.

I solen er der væsentlig varmere.

Hvad gør man dog ikke for at leve op til at være en god Administrator for Spywarefri Forum!
Puhha!, hvor er det hårdt!

Nu tror jeg nok, at jeg vil ha’ mig en Tanduay Rom med cola.
Og se at få “banned” nogle flere spammere.

Og så lige en oplysning til konspirations-teoretikerne blandt Forum-brugerne:
NEJ, jeg er ikke løbet med kaffekassen!
Jeg har selv betalt for at flytte opholdet i min liggestol til Manila. :slight_smile:

PS: ind imellem “tillader” jeg mig at flytte mig lidt fra min Administrator-liggestol, og så kan et par af solens stråler nå mig.
Her på billedet ses jeg sammen med nogle gamle, Filippinske indianer-veninder! :slight_smile:

(Sander TeamSpywarefri) #40

[quote author=“Sander TeamSpywarefri” date=“1429994431”][quote author=“Mogens 8940” date=“1429993446”]Den bedste løsning så er, var at fjerne den mulighed for, at man kan skrive den rubrik. - Gør det ![/quote]Jo, det lyder så nemt. Men det er Thomas Huulbæk Andersen, som står for Forum-Softwaren.

Så det kan vi som supportere ikke ændre på.[/quote]Det kan vi som supportere stadig ikke.

Direkte. Men indirekte kan jeg gøre ligesom alle andre brugere af Forum:
Skrive til “Superadministrator” Thomas og bede ham om hjælp.
Så det har jeg gjort.

Og heldigvis: han har nu ændret praksis, så nye oprettelser af brugerprofiler sker UDEN de nye brugere bliver “afkrævet” en web-adresse under oprettelsen af deres nye brugerprofil.