Startside på Samsung Galaxy

Heisann. Jeg har akkurat kjøpt meg en Samsung Galaxy Tab 4 og har et spørsmål som jeg lurer på om kan gå an å løse.

Når jeg starter enten Internet eller Google Chrome, går de alltid til den siden jeg hadde åpen da jeg lukket siden. Det jeg ønsker er at både Internet og Chrome starter opp med startsiden istedetfor å åpne der jeg var da jeg lukket.
Er det noen som vet om det er mulig, og evt hvordan?

Prøv at finde side du vil havde som startside, tryk på den nederste knap på rammen til venstre. I menuen tryk på “Føj til startskærm”

Jeg fant den til slutt på høyre side, øverst. Men den angir startsiden, som jeg allerede hadde. Men den husker fortsatt hvilken side jeg var på, og går til den siden når jeg avslutter og starter igjen.

Det jeg altså ville, var at hver gang jeg starter Chrome, og også Internet, er at den starter opp på startsiden, og ikke den side jeg var på når jeg lukket ned.

Jeg ser ingen har svart meg, men det er nå ikke så farlig. Jeg bruker den egentlig sjelden på nett, så problemet er ikke stort.

Men har et annet problem, som kanskje er litt større. Jeg har en Nokia smarttelefon, som også er på mitt trådløse nettverk. Av en eller annen grunn, når jeg får beskjed om at det er oppdateringer tilgjengelig, så trykker jeg på “oppdater alle”, men ingen av oppdateringene lastes ned. Jeg kan la den stå i en time, men ikke en byte med oppdatering blir lastet ned. Jeg kan imidlertid gå på nettet med den, så problemet skal ikke være nettforbindelsen. Noen som har noe forslag til løsning?

Hmm. Har visst glemt denne tråden. Siste problem jeg skrev om er løst av seg selv så da var det visst ikke så farlig om noen ikke hadde noen forslag.

Derimot et nytt problem med min Samsung Galaxy. Den har begynt å bruke voldsomt med strøm. Den må lades hver dag, og det skulle den ikke behøve når jeg omtrent ikke bruker den. Jeg har ikke klart å finne ut hvordan man kan finne ut hva som kjører og ikke kjører, og hva som bruker så mye strøm. Er det noen mulighet til å finne ut hva som er aktivt, på samme måte som Oppgavebehandling i Windows?

Vil helst unngå å måtte resette hele telefonen pga dette.

Kan du mon bruge nogle tips fra denne webside / video

https://www.verizonwireless.com/support/samsung-galaxy-tab-4-8-battery-video/

Joda, jeg fant via videoen hvor jeg finner hvilke applikasjoner som er aktive osv, men så er nesten spørsmålet: Jeg har mange flere aktive apps som kjører enn som videoen viser, og jeg er nesten redd for å slette for mye der, da jeg ikke vet om noe av det MÅ kjøre for at Samsungen skal virke, samt om det er noen av mine apps som må være der.

Kunne tenke meg å rydde litt opp i alle apps som ligger der, men som sagt, er litt redd for å slette for mye. Er det noen mulighet for å finne ut hva som må være der eller ikke være der?

Jeg er ikke så meget inde i det Helmax, men der skal da nok være nogle applikationer der kan undværes.

Prøv f.eks at læse denne artikel fra Computerworld, om applikationen Soluto som skulle kunne liste
indholdet op - http://www.computerworld.dk/art/11768/gratis-program-giver-dig-opstart-i-verdensklasse

klik derefter på “downloades her” og vælg den appstore der passer dig - f.eks Google play - så kommer du her
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.asurion.android.wm.mobilesecurity&referrer=i__WebUserID=5746c696-d331-4038-b44a-9d1e64f4933e&utm_source=homepage&utm_medium=5746c696-d331-4038-b44a-9d1e64f4933e - Der kan oversættes til dansk hvis du ønsker det -

Som nævnt er jeg ikke så meget inde i det, og se det derfor kun som et forslag.

:slight_smile:

Ja, så han jeg vært innom dette. Men når jeg trykker på “Get this App” får jeg beskjed om at denne app ikke er tilgjengelig i Thailand. Ut fra hva du skriver ser det veldig bra ut, også får jeg ikke lov. Noen flere forslag som kanskje kan hjelpe?

Det var da ærgeligt, og jeg har umiddelbart ikke noget bud på et alternativ.

Har du en manual, måske er der inspiration at hente der ?

[quote author=“Helmax” date=“1425973022”] Det jeg ønsker er at både Internet og Chrome starter opp med startsiden istedetfor å åpne der jeg var da jeg lukket.
[/quote]

Jeg fandt dette på internettet, ved ikke om det er det du søger :
“In chrome settings go to Basics - Home page. Click Home page, then un-check default and change the home page to whatever you want”.

Ikke umulig det Pixxel. Men jeg har ingen valg Home page under Basics i settings på Chrome, merkelig nok.

Jeg fant endelig en løsning via Google. Første gang jeg søkte fikk jeg ikke opp de samme resultatene som nå. Forklaringen er så enkel som at om jeg i Settings ikke har valget “Home Page” er det ikke tilgjengelig i min versjon.

Derimot så fikk jeg vite hvordan jeg kunne lage en snarvei på skrivebordet, som peker på den side jeg vil ha. Da fikk jeg faktisk snarvei både på Internett og Chrome. Dette er tydeligvis den eneste måten å kunne gjøre det på, på mitt nettbrett. Nåvel, sånn er det bare. :slight_smile:

Og når det gjelder batteriforbruk, så har det gått merkbart opp, sånn som den var før. Så nå har jeg batteri i 2-3 dager igjen, og jeg har forsåvidt ikke gjort noe som jeg vet om, med unntak av at jeg fjernet et par prosesser som kjørte, som jeg visstnok ikke behøvde å la kjøre i bakgrunnen.

Så begge problemene er da borte.

Men om det ikke er noe problem, vil jeg gjerne ha tråden åpen, sånn at jeg evt kan bruke den ved senere problemer med denne.
Hvis dere syns det er bedre at jeg da åpner ny tråd, lukker dere denne med beskjed om det.

Vi lader bare tråden være åben, her er en manual -

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201405/20140501024511768/GEN_SM-T530NU_Galaxy_Tab_4_KK_English_User_Manual_NC4_F4.pdf