Stort problem - kan ikke længere boote

I aftes gik min stationære i udu, så jeg har bøvlet men det hele dagen i dag.
Jeg har to HDD, en 500 GB til C-drevet, og 2 TB til data (billeder og dokumenter) Jeg bootede med Linux, og kan så se begge drev, men også 500 GB reserveret til systemet. Jeg gætter på, at det er den skjulte partition, der har overtaget bootdisken.
Når jeg forsøger at boote normalt, så åbner den i bios.
Hvordan får jeg reduceret den partition til de 200 MB, som er oprindelig størrelse? Er det i det hele taget muligt?
Jeg har læst om, hvor vanskelig denne partition kan være.
OS Win 7 ultimate,
Bios: Asus UEFI

Igennem Linux har jeg været inde og kigge på GParted. Dér viste det sig, at c-drevet er delt op i sda1 reserveret til systemet, 100 MiB, og sda2 Drive C 465,66GiB.
Under FLAGS stod sda1 til boot. Det ændrede jeg til hidden. sda2 satte jeg til boot.
Disse ændringer gjorde ingen forskel.
Kan jeg nogen steder se, om der findes en intakt MBR? Eller om jeg muligvis kan installere én via Linux?

Årsagen kan eventuelt være at systemet mister indstillinger. Se I bios om dato og tid er korrekt indstillet -

Det kan også være at batteriet er løbet tør for strøm, udskift med et nyt.

Dato og tid er korrekte, og det hjalp heller ikke at skifte batteri på bundkortet.
Så har jeg prøvet rådene her (jeg har installationsCD’en) https://support.microsoft.com/da-dk/help/927392/use-bootrec-exe-in-the-windows-re-to-troubleshoot-startup-issues
og fik et nyt problem. Jeg havde en mus med “snøre”, men mit trådløse keyboard virker ikke, og jeg har ikke et kablet et.
Hvordan kan jeg skrive i cmd, når keyboard ikke virker?

Da jeg i dag startede PC bootede den op som om intet var hændt.
Det må være alt det roden med den, der har gjort det, men hvad der virkede ved jeg ikke.
Her må lukkes.

Ok :+1: - jeg lukker så her.