Supporter Emeritus

Vi har på Spywarefri valgt at indføre en ny kategori af supportere, nemlig Supporter Emeritus. En emeritus er en person, der gennem længere tid har ydet en stor indsats som supporter her på spywarefri, som stadig ønsker at være tilknyttet som repræsentant for teamet, men som af forskellige grunde ikke har lyst eller mulighed for at bidrage så meget længere.

Emeritus ordningen kan tildeles supportere, der ikke længere er aktive, men som gennem en længere tid har ydet en stor indsats på sitet, og som derigennem har demonstreret den dømmekraft, at man altid “ved hvad man taler om”. Så når en emeritus skriver et indlæg, så kan det altid tages for pålydende.

En emeritus er som regel ikke fuldstændig opdateret på det sidste nye på spywarefronten. Men gennem sin erfaring fra tidligere, sit generelle faglige niveau, og sin dømmekraft, har vi en vished for, at det altid vil være relevante indlæg, der lægges fra vedkommende. En emeritus kender sine egne styrker og begrænsninger. Hvis man som bruger mødes med et svar fra en emeritus kan man derfor stole lige så fuldt på svaret, som hvis det var kommet fra én af de normalt aktive supportere.

Emeritus titlen er et slags “ridderslag” som tildeles for længere tids tro og god tjeneste for sitet.

I forbindelse med indførslen af ordningen, har vi besluttet at tildele den til følgende supportere:

Andersenph TeamSpywarefri
TonnyBrandt TeamSpywarefri
Victor TeamSpywarefri
A.Behrendt TeamSpywarefri

Først og fremmest tillykke med de nye titler som uden tvivl er velfortjent.
Jeg har jo kun været med i få år herinde, og kender kun Anette for en utrolig indsats, som altid var kompetent, venlig og saglig. Men jeg er sikker på at I andre også falder inden for den beskrivelse.
Ideen med en sådan “æresudnævnelse” synes jeg er ok.
Men at I vælger at kalde det " Emeritus" er i mine øjne en fejl.
Der er mange yngre medlemmer herinde som med garanti ikke aner hvad det betyder, og som derfor jo ikke kan drage nytte af signalværdien i titlen.
Æressupporter var måske mere forståeligt ?
Når det er sagt så vil jeg gerne have lov til at gentage, at jeg savner “pigerne” herinde.
At de af forskellige årsager har prioriteret anderledes har jeg stor respekt for men jeg håber da at nye emner vil dukke op, og vil blive fundet værdige til “jobbet” :slight_smile:
Og så håber jeg at der går lang tid før endnu flere supportere bliver til “emeritusser” :coolsmile:

Jeg husker tydeligt alle de fire supportere, og jeg synes, at deres nye titel er yderst velfortjent.

Jeg synes også godt om “emeritus”, da det tydeligt signalerer, at der er tale om en supporter, som har ladet sig pensionere af tiden eller omstændighederne. Derimod kan titlen “æressupporter” lige så godt forstås som en supporter, der er ganske særlig dygtig el. lign. - så den finder jeg ikke brugbar.

Og hvis nogen er i tvivl om, hvad “emeritus” betyder, kan det jo klares med et enkelt opslag på Google. :wink:

Jeg har lidt svært ved at blive klog på om man skal ønske tillykke eller…

Emeritus (latin for “udtjent”, flertal emeriti eller emeritusser) er en betegnelse, der oprindeligt blev brugt om en udtjent romersk soldat.

Betegnelsen anvendes nu oftest som betegnelse for en præst eller professor, der er pensioneret (henholdsvis pastor emeritus og professor emeritus).

Tyvstjålet herfra > http://da.wikipedia.org/wiki/Emeritus

Undskyld jeg smiler lidt i skæget, men jeg har lidt svært ved at finde ud af om det er soldaten, pastoren eller den udtjente professor som kommer nærmest.

OK – soldaten kan man nok sige kan virke relevant i nogen situationer, i dette sammenhæng. Men jeg vil nu helst at det var pastoren … så vil vejen til de højre magter være mere direkte, hvilket unægtelig vil fremme kommunikationen > i hvert fald i den retning.

Professoratet(?) tja, jeg ved ikke om der findes et sådan i bekæmpelse af almen PC snavs, men det ville måske være ret relevant.

NÅ – spøg til side, det vigtigste er, at der fortsat er adgang til den store viden/kompetence de omhandlende personer er i besiddelse af, så må titlerne være ret underordnet.

Så tillykke med det.

flertal = emeritusser. hmm måske vi bare skulle forkorte det til tusser :coolgrin:

Vedr.“ridderslag”.
Fint nok med de tre første;men A.Behrendt som D’artagnan går ikke,-det er jo Mylady.

Athos, Porthos, Aramis og D’artagnan

“Supporter Emeritus” er bestemt ment som en hæderstitel.
En hæderstitel, man roligt kan ønske tillykke med. :slight_smile:

Det danske Wikipedia-indlæg er ikke så dækkende som det engelsk-sprogede Wikipedia-indlæg, som jeg har ladet GoogleTranslate oversætte (dog ikke fejlfrit):

Med endnu et stort tillykke lukker jeg tråden. :slight_smile: