Svchost/ windows update, højt CPU forbrug

Hej alle sammen.

Vil starte med at sige jeg er ny i dette forum, og ikke den store haj til computer.
Har haft problemer med højt CPU forbrug.
svchost.exe bruger ca. 25%/30%. når man spore tilbage til tjenester, viser det sig at problemet kommer fra wuauserv.
Altså windows update.
Først troede jeg det var noget virus, og da det alligevel var tid til en rensning, blev computeren rebootet.
Men efter en frisk installation af windows har jeg samme problem.

Jeg spurgte min ven Google, som næsten altid har svar på alt. Og fandt ud af jeg ikke er den eneste med dette problem.
Jeg syntes jeg har forsøgt mig med mange af de råd, jeg har kunne finde. Men intet har løst problemet helt.

Windows vil ikke opdaterer. Bliver ved med at stå “Søger efter opdateringer” men kommer ikke videre.
Efter manuelt lukning af windows update, genstart af computer, opstart af windows update igen. Begyndte den at opdatere. Juhuu :slight_smile: Den stod det meste af dagen igår og “hyggede” sig. ca. 240 opdateringer og en del timer senere, håbet jeg på alt var godt. Men nej!

Svchost sluger stadig CPU, og windows siger dog alle opdateringer er installeret, men klikker man søg efter opdateringer, kommer den stadig ikke videre.

Er der nogle som har en løsning!?

Hilsen den unge mand med grå hår! :scream:

Jeg har haft samme problem med opdateringer. Prøv at følge denne vejledning fra Christian Bugge, det hjalp mig.

Scrool ned til midt i teksten og følg step-by-step :wink:

Hvilke styresystem ?

Prøv at nulstille update - hvis det er windows 10 kan du køre det fix it til windows 8.1.

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.