Trojan Horse found: trojan-pws-daonol

(Digi) #1

min Webroot Antivirus med Antispyware siger følgende Trojan Horse found: trojan-pws-daonol
fint nok, sætter den ikarantæne som før med andet, MEN så vil den genstartes før det virker helt

fint nok, problemet er bare den ligger i win32 og efter genstart er mit lydkort dødt, og ikonet i menú linien også dødt, i lydindstillinger kan man intet stille op, alt man kan vælge er fadet ud så det ikke kan vælges, anywayz, en system gendannelse reddede lydkortet, men efter en scanning finder den bare samme torjaner igen, så regner med jeg kan lege ovenstående leg for evigt eller ??

:o)

(Tesk TeamSpywarefri) #2

Det er garanteret en falsk positiv.

Prøv at find den fil, som Webroot reagerer på og pak den med enten Winrar eller lignende pakkeprogram og sæt passwordet: “infected” på den.

Send den så til min email:
tesk[at]spywarefri.dk

Så vil jeg lige kigge på filen og hvis det er en falsk positiv, så sende den ind til Webroot, så de kan rette den. :slight_smile:

(Digi) #3

skal jeg lade den scanne færdig her anden gang ? eller sige stop scan, kan jeg så stadig få lov til at sætte i karantæne ? :o)

(Tesk TeamSpywarefri) #4

Det er ligemeget. Bare du ved hvor filen ligger og kan sende den til mig. :slight_smile:

(Digi) #5

her iøvrit hvad de skrev på et engelsk forum (fandt det ved at google trojan navnet) ((men ikke noget jeg blev vildt meget klogere på :o)

“der stod”
Lost Sounds after Trojal Removal of ‘trojan-pws-daonol’
I’m a new User and not allowed to reply to other users regarding spyware removal. I saw the following post while searching for an answer to my most recent problem:

“No Sound after Spysweeper removes trojan-pws-daonol
Hi, I have no sound after Webroot Spysweeper found trojan-pws-daonol, quarantined it, and removed it with a reboot. Please help. It found 2 traces of this supposed trojan, but why no sound now. Was it not a real trojan?”

I had the exact same problem on two computers earlier today. Tried Googling for help. Nothing worked. Finally did a RESTORE point back 2 days. Re-ran SpySweeper. SS didn’t find the trojan that time. AND I got my sounds back!
Place Your Text Ad Here|Receive the latest Sports scores and updates.

vfisher

Junior Member with 3 posts. Join Date: Jun 2009
04-Jun-2009, 02:39 AM #2

Lost Sound after Spy Sweeper Removed Trojan pws daonol
I posted earlier today about this. Thought I had my sounds back, and problem solved. However, SpySweeper found the trojan again. But I think I found a different fix. After quarantining the trojan, and restarting my computer, this is what I did:

Opened SS. Clicked on “Home” button. Clicked on “Manage Quarantine” link. Double clicked the trojan’s name. Underneath there I checked the box with the “aud” file in it. Then clicked “Restore Selected Items” button at bottom of window. Re-ran SS. Re-started computer. Sounds are back (for now at least).

(Tesk TeamSpywarefri) #6

Det er en falsk positiv som skal rapporteres til dem, så de kan få den rettet. Det forekommer en gang i mellem.

(Digi) #7

ok :o) vil du stadig ha den i en winrar fil ?

(Digi) #8

og skal jeg bare beholde filen og ikke sætte i karantæne ?

(Tesk TeamSpywarefri) #9

Send den til mig, hvor den er pakket med winrar og med et password på. Du kan bruge passwordet: infected

Så skal jeg nok se om det er en virus og hvis det ikke er en virus, sørge for at Webroot går den, så de kan rette fejlen.

(Digi) #10

sendt

(Tesk TeamSpywarefri) #11

Den er modtaget. Jeg vil nok vende tilbage i aften med et svar først. Indtil da, så sæt den lige i karantæne. Så må du lige undvære lyd indtil Webroot får det fixet. Det er såmænd ikke fordi at jeg tror at det er en virus, men mere fordi at HVIS det nu er, så ville det være min skyld, hvis den har fået lov til at lave rod, mens jeg undersøgte sagen. Men kan sige at alle de antivirus programmer på VirusTotal detekterer den ikke.

(Digi) #12

medsendte også en screendump af en fil jeg ikke ved hvor jeg finder. er det tesk ikke test? emailadr hedder

(Digi) #13

det er bare iorden :o)

(Tesk TeamSpywarefri) #14

Nej, min email adresse er tesk[at]spywarefri.dk og jeg har også fået dit screenshot. :slight_smile:

(Digi) #15

sålænge den ikke er tÆsk :o)

(Digi) #16

noget nyt ?? :o)

(Sander TeamSpywarefri) #17

Nej. :slight_smile:

(Tesk har travlt med forskellige eksaminer for tiden. Så du må nok have lidt ekstra tålmodighed. :slight_smile: Så længe du beholder “trojaneren” i karantæne, kan den ikke skade din pc. Du skal ikke slette den fra karantæne, før du får besked fra Tesk.)

(Tesk TeamSpywarefri) #18

Nej, jeg har intet hørt fra dem af. Jeg har intet nyt på om det er blevet rettet eller ej.

(Digi) #19

bare OK :O) jeg afventer

(Peder TeamSpywarefri) #20

Du kunne få Spy Sweeper til at gendanne den fil.
Sæt Spy Sweeper til at springe over denne fil ved scanning.
Prøv så og scan den fil her >

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved “Skjul beskyttede operativsystemfiler”.
Fjern flueben ved “Skjul filtypenavne for kendte filtyper”.
Sæt prik i “Vis skjulte filer og mapper”.
Find og upload den fil hos Jotti eller Virustotal:
http://virusscan.jotti.org/ - http://www.virustotal.com/en/indexf.html

Kopier resultatet herind i dit næste svar.