Undgå Ask.com når du opdaterer Java

(FBJ Emeritus) #1

Et lille, men ganske nyttigt trick…

Ved at tilføje nogle få linjer i registreringsdatabsen kan du undgå installation af sponsor software (Ask.com, Mcafee, Google og Yahoo) ved installation og opdatering af Java. Du skal blot lave en reg-fil med følgende indhold:

[b]Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft]
“SPONSORS”=“DISABLE”

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\JavaSoft]
“SPONSORS”=“DISABLE”[/b]

Kopier linjerne ovenfor (med fed skrift) ind i et Notesblok dokument, og gem dokumentet som eksempelvis UndgaaSponsor.reg på dit Skrivebord. Dobbeltklik herefter på filen, tillad fletning - og vupti, du vil ikke længere blive generet af sponsorer når du opdaterer din Java.

Beskrevet her!

(bwf1409) #2

Smart, så er man da på den sikre side - hvis man skulle glemme fluebenet!!

(hans) #3

Hvis der findes noget tilsvarende til andre programmer, så er der godt nok perspektiver i det her.

(bwf1409) #4

Det var en smart tanke Hans… det ville være fedt.

(smog) #5

Et lille, men ganske nyttigt trick…

:thumbsup:

(hans) #6

Det var en smart tanke Hans…. det ville være fedt.

Ja, vi mangler bare lige en smart programmør til at lave et lille program der kun skal i nstalleres engang i reg.basen, og så ville det være slut med spørgsmål fra Ask.com ved installation af alle programmer.

Programmør søges :slight_smile:

(FBJ Emeritus) #7

Lav en Ask.com blokade med Hosts-fil, i firewall eller ved DNS, så vil Ask ikke blive installeret. Alternativt, lav en “snyde-ASK.com installation” og fjern skriverettigheder til installationen, så vil Ask ikke kunne installere.

En tredje (elegant) løsning er Ninite - https://ninite.com/. Med Ninite kan du vælge alle de programmer, der skal installeres og holdes opdateret og så køre programmet når du finder det nødvendigt, eventuelt ved hver opstart af computeren. Du får ikke det medfølgende crapware/foistware når du anvender ninite, og undgår på den måde Ask, Norton, McAfee, Realplayer og hvad man ellers støder på i de forskellige pakker.

(bwf1409) #8

Tak for tipsene FBJ :thumbsup:

(mfp) #9

Den samme løsning har jeg brugt det sidste 1/2 år så jeg støtter helt op om Ninite også får man kun det der er nødvendigt

(hans) #10

Programmør fundet :slight_smile:

Ninite er der sikkert mange der vil kunne få glæde af. Og så er det også en opdater. Det er smart.

Tak til FBJ for tipsene, og godt at høre at mfb har gode erfaringer med programmet.

(knitter) #11

Når jeg forsøger med scriptet på en vens PC med XP får jeg svar som vist.

Hvad så?

(FBJ Emeritus) #12

Mon du har lavet filen og gemt den som Unicode i stedet for ANSI…? Den skal gemmes som ANSI (se vedhæftede billede).

PS. …og så skal den naturligvis gemmes som Filtyper = Alle :slight_smile:

(knitter) #13

OK, jeg havde gemt den som UTF-8. Efter at have gemt den som ANSI, så virkede det.
Tak for det. :lol:

(Sander TeamSpywarefri) #14