Uønskede mail fra >100 forskellige mailkonto ang bitcoin mv

Hej.
Jeg er pludselig her først i juli begyndt og få mail fra “Danske” personer, of med beskeder om at jeg har 55 cifret beløb stående som “jeg skal logge ind” for at få dem udbetalt.
Jeg er hysterisk med at åbne/logge ind på noget jeg ikke kender til, men noget må være gået galt.

Jeg har blokeret dem i Mail (Mac) og det fungerer, men jeg kan se at der ligger 10-12 mail hver dag fra skøre mailadresser, men med dansk tekster.
Nu ved jeg at man i Fake Nummer Generatorer kan indtaste idenditeter på fiktive personer, og andre narrestreger.

Og jeg har IKKE deltaget i nogle konkurencer…
Hvem har interesse i dette cirkus, hvad gør man for at få det stoppet.?

MVH
…Lars

Den sidste der kom lyder sådan her:

Gevinstmeddelelse
kalvoere@me.com
Hej Lars,

Du deltog for nogle måneder siden i en konkurrence, hvor der var forskellige præmier.
Vi glade for at kunne fortælle dig at du er den heldige vinder af vores førstepræmie:

1. 2 stk. Bitcoins (værdi ca. 50.000,-) <— Din præmie
  2. iPhone 7s
  3. Samsung 42" LED Smart TV

Du kan enten lade dine bitcoins blive stående på din konto, eller du kan hæve beløbet direkte til din konto.

Gå i gang nu
Dette gør du for at tilgå dine Bitcoins:

1. Tryk på knappen i denne email
  2. Indsæt din email og tryk videre.
  3. Indtast dine oplysninger
  4. Du er nu klar.

Hvad er Bitcoins?
Bitcoins er en hurtigt voksende online valuta, som har øget sin værdi med over 1000% det seneste år. Værdien af én Bitcoin er i dag på ca. 28.842,-

De bedste hilsner

Katrine Hansen
Kundeservice

** Du kan ikke respondere til denne email. Support vil være tilgængelig efter trinnene i denne email er fulgt **
To unsubscribe from this list, click here

Hej Lars

Kort og godt, de mails du bliver belemret med er fup og svindel.

Alene det forhold, at du har vundet uden at have deltaget i nogen konkurrence siger alt, og i såfald vil du være den første i verdenshistorien der vinder på den måde.

Hvem der har interesse i det ? Det har de kriminelle skiderrikker, der ikke holder sig for gode til at slå mønt på andres bekostning.

Hvordan stopper du det ? Enten ved at gøre som du gør, og håbe på at det fortager sig, og at det går i sin mor igen, og det er ingenlunde sikkert det gør det.
Din E-mail er opsnappet, og i sidste ende kan du blive nødt til at lukke din nuværende E-mail konto ned og oprette en ny.

Nu er jeg så forudseende at jeg har to mails. En til Mail til udvalgte og så en “Skrammelmail” til at det andet.
Men jeg har forsøgt at finde ud af “setup’et” læst lidt her og der.
( Men lidt fascinerende og se de ting der sendes…)
Hvordan virker det med at bruge en Fake Mail Generator.?
Og hvad ville der ske hvis man klikkede på “Log-in” ? Altså nogen har jo min mail i forvejen…

…/Lars

Jeg har ikke noget brugbart omkring Fake Mail Generator, måske andre i forum har ?

Hvis du svarer på en eller på de mail du her fået, vil du givetvis blive ledt frem til at skulle oplyse din bank og kontonummer, og det vil være det sidste du vil ønske at gøre, for så kører svindelrouletten.

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.