Vejledning til sikker installation af udvidelser i Chrome

(OracleJMT) #21

Jeg er synsk. Jeg forudså dit spørgsmål, Hans :smiley: - Nej, Epic er et lukket system, der er baseret på samme kode, men deler ikke kode, ud over Chromium-delen.

(hans) #22

Det lå jo også lige til højrebenet :wink:

(pixxel) #23

Har brugt Google Chrome og Ublock Origin samt Lastpass i mange år. Roboform er jeg død træt af. Jeg ved ikke hvorfor det skal være så besværligt :confused: Godt indlæg. Jeg ved ikke hvorfor jeg først ser det nu :roll_eyes: Det er nok ikke så tit jeg kikker under forebyggelse :smirk:

(hans) #24

Jeg havde da vist ikke lige fået pudset brillerne :sunglasses:

(Jens V) #25

Nu har jeg prøvet Firefox og det er da en dejlig browser, der er bare det at den fordobler min opstarttid på Windows.
Og det er ganske vist, for nu jeg har afinstalleret Firefox igen og vupti så har jeg igen en opstarttid på lige under et minut. :neutral_face:

(OracleJMT) #26

Tak for rapporten. Det er ikke sikkert, at alle har det problem. Firefox er ikke langsommere end Chrome længere. Så det kan afhænge meget af maskine og systemkonfiguration.

(f-arn) #27

Tja, man må vel gå ud fra at Google mener der er for mange der bruger Chrome :laughing:

(OracleJMT) #28

Ja, eller at de gerne vil øge deres indtjening, nu hvor de lukker deres forfejlede Google+ projekt d. 2 april.

(f-arn) #29

Selvfølgelig vil de det, men jeg tror de har misforstået noget :wink:

(Jens V) #30

Lidt mærkeligt for der er intet synligt under Start når jeg har Firefox installeret,men med min computer er virkningen som beskrevet.
Hvis det bliver prisen for at undgå de forfærdelige, evige reklamer er jeg dog parat til at betale prisen.

(OracleJMT) #31

Sikkerhedsprogrammer kan ændre i Firefox måde at opføre sig på. Jeg prøvede det på en Windows 10 maskine for noget tid siden. Der var det dog kun rodcertifikater, som Bitfefender Free satte sig på. Så jeg kunne ikke se billeder, eller besøge visse sider.

(f-arn) #32

Prøv i Start at finde Kør -> Services.msc -> Mozilla Maintenance Service.

Den skal stå til Manuel.

(hans) #33

Jens V Du kunne prøve Epic browseren. Den har indbygget adblocker der ikke bliver påvirket af googles tiltag.

Den sikrer din anonymitet på nettet, da det er en VPN browser.
Ved brug af https://www.startpage.com/ i Epic browseren får du næsten de samme søgereslutater som i Google.

Den påvirker ikke min opstartstid.

(Jens V) #34

Ser interessant ud, hvordan får du https://www.startpage.com/ til at være din søgemaskine?

(f-arn) #35

@Jens_V

Checkede du det jeg skrev :question:

(Jens V) #36

Næh det må jeg tilstå, jeg havde afinstalleret Firefofox inden jeg så dit indlæg.

Lige nu er det som optager mig allermest det med windows update som jeg har skrevet om i en tråd i blandede bolcher.

Har du en mening om det?

(f-arn) #37

Jeg har blokeret de to seneste feature updates, og jeg fjerner ikke blokeringen, før MS får styr på kvalitets kontrollen… :exclamation:

(Jens V) #38

Jeg vil gerne spørge hans: Jeg har nu installeret Epic og det kører fint, jeg har startpage.com somt et punkt på bogmærkelinjen for jeg kan ikke få lov at lægge den ind under - indstillinger - søgemaskine.

Jeg ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men det virker.
Tak for tippene.

(hans) #39

@Jens_V Du har gjort det på den rigtige måde. Det kan så vidt at jeg ved ikke lade sig gøre på andre måder.

Hvis du vil udnytte anonymiteten i Epic så skal du en tur op på stikket i øverste højre hjørne. Det er nok rødt hos dig, og det skal være grønt

(Jens V) #40

image

Det må vist være denne du mener - ikke?