VPN forbindelser

(hans) #21

Hvis ellers det fungerer sammen og tilbuddet er godt, så kan jeg ikke se problemet :slightly_smiling_face:

(pixxel) #22

Jeg har endnu ikke, fundet en begrundelse for at bruge Tor eller VPN.

(f-arn) #23

Rent bortset fra anonymiteten, så er der altså meget stor forskel på dine søgeresultater på en Dansk og feks Australsk ip :slight_smile:

Og ja, bortset fra VPN bruger jeg også flere forskellige browsere, og jeg logger altid ud fra sider jeg har konti ved :slight_smile:

(vaf) #24

Så tror jeg næppe du finder en - - og i det fald er sigtet uklart, i samme åndedrag at linke til en artikel der kurserer over emnet - - - måske ment som en OBS (Oplysning til Borgerne om Samfundet ) ? :slightly_smiling_face:

(hans) #25

Jeg vil til at bruge VPN på et tidspunkt.

Men venter til jeg skal fornye min sikkerhedspakke næste gang.

Så håber jeg på et samlet godt tilbud fra dem.

(pixxel) #26

Jeg har ikke haft brug for den sikkerhed.

(hans) #27

Det er selvfølgelig op til en selv om man vil bruge det, men jeg har fået øjnene op for det efter at have oprettet og læst den her tråd.

Og ser frem til at andre ikke kigger med.

Så takker for info her i tråden

(vaf) #28

Det er en ærlig sag pixxel, og fred nu være med det :slightly_smiling_face:

(vaf) #29

@hans - Hvis det er den du er blevet lun på, og du ikke allerede har været forbi deres WiFi/VPN forum, så kan det være en god ide at følge med i hvad der rører sig af spørgsmål og svar omkring det.

Det kan også være nyttigt at se nærmere her -

(hans) #30

Tak for links :+1:

Og nok ikke lige den bedste opstart for Webroots nye tiltag.

Deres Statement er godt nok noget af en mundfuld og så på engelsk uden umiddelbar mulighed for at oversætte til dansk :open_mouth:

(f-arn) #31

@hans

Prøv at gemme PDF filen og upload den til Google Translate. Det er ikke verdens bedste Dansk, men meningen er da klar nok… :smiley:

(vaf) #32

Det var sådan set også grunden til at jeg lagde de link, for at give et indtryk af hvordan det pt. forholder sig, så du ikke uforberedt indløser billet og hopper på vognen. Mit bud er, slå koldt vand i blodet, og glem det program i mindst et år, eller måske længere.

Må jeg foreslå, hvis dit overvejende hovedsigte er at undgå en større og skjult indsamling af data når du er online på forskellige websider. Og til det formål gives mulighed for at vælge mellem et antal trafik-krypterede proxy-server-forbindelser, der dels ændrer din ip og lokalitet og befordrer dit privatliv og anonymitet. Der er indbygget ad-blocker, cookies modtages eller lagres ikke på din pc, og dertil en indbygget søgemaskine - så vil jeg synes du skal berige dig selv og opnå nogle erfaringer, og det ganske gratis, ved at hente og prøve denne browser ( lige til at anvende ud af boksen ) https://www.epicbrowser.com/#

Du kan læse eller genlæse dette link lagt tidligere i tråden ( den er kort og falder i to dele, og ikke behæftet med, kan, og hvis, og i tilfælde af, og diverse tredieparts forbindelser, i alenlange forklaringer, undtagelser og præcisiceringer. https://www.epicbrowser.com/privacypolicy.html

:slightly_smiling_face:

(OracleJMT) #33

Jeg prøver altid at undgå proprietær software i det største omfang muligt mht. brug af tjenester, der forbedrer mit privatliv og sikkerhed. Jeg bruger i stedet fri software, hvor kildekoden er åben og tilgængelig til gennemgang, deling og modifikation. Jeg ved ikke hvilken licens Epic Browser har. Det står ikke på deres side.

(Ejvindh) #34

Chromium delen er BSD, resten er proprietær. Pkt 3 her:
https://epicbrowser.com/tou.html

(OracleJMT) #35

BSD licensen er fin. Jeg er ikke så begejstret for den lukkede del. Så jeg kommer nok til, at springe den browser over.

(vaf) #36

Det vil ikke forstyrre min nattesøvn.

(Thomas Huulbæk) #38

Et hurtigt indspark ift. hvad jeg bruger.

Jeg bruger Tunnelblick på mine klienter, og så har jeg egne servere kørende hos DigitalOcean - fx guide her.

Ulempen er, at det tager lidt tid at sætte op. Fordelen er, at du har fuld kontrol.

(hans) #39

Tak for indspark indspark her i tråden og jeg læser og overvejer :wink:

(hans) #40

Men Epic har kun servere i 8 lande. Så nok ingen i DK.

(OracleJMT) #41

Med hensyn til brug af tjenester i forbindelse med sikkerhed og privatliv angående anonymitet, er det vigtigt at tage med i dine overvejelser, at brug af proprietær software ingen gennemsigtighed giver i forhold til dig, dine data og dine oplysninger. Der er det værd at overveje, at bruge f.eks. NordVPN, eller andre open source projekter, der har deres kildekode tilgængelig på f.eks. Github.

At stole på et firma med lukket kildekode i forbindelse med brug af VPN, eller anden foranstaltning, der skal sikre privatliv kan være en dårlig idé, fordi du ingen kontrol har over hvad de bruger dine oplysninger til.