VPN forbindelser

(OracleJMT) #62

Ahh ja. Borger.dk, osv. Ja, det er der ikke så meget, at gøre ved.

(vaf) #63

@ f-arn
Det er et smart træk at vise et falsk OS - og forstår jeg det ret, også en falsk browser-version … og din VPN har den forunderlige evne ?

(OracleJMT) #64

Det kan let gøres vha. en udvidelse til browseren, som Random User Agent Switcher, eller lignende.

(f-arn) #65

@vaf

Jeg må tilstå, at det er mig der er løgnhalsen :blush:

@OracleJMT

Jeb, men jeg har nu gjort det i about:config :sunglasses:

(OracleJMT) #66

Sådan :grinning:

(hans) #67

Jeg har så lavet en back-op med macrium og så downloadet Epic.

Det er også lykkedes mig at finde det her forum via Epic :wink:

Men hvad med sikkerhed, virus, malwarebeskyttelse når jeg bruger Epic ?
Firewall ?

(vaf) #68

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med sikkerhed ? - men for at nævne nogle fordele - du er ikke længere i lommen på Google når du søger og er online - du er forskånet for massevis af trackere - det er slut med cookies - din online trafik foregår krypteret - din oprindelige ip-adresse bliver ændret - din geografiske lokalitet peger på et andet land.

Klik på de to ? tegn nede i venstre hjørne - klik fx. også nederst i højre side.

Mht. til malwarebeskyttelse/firewall er det ikke anderledes end det hele tiden har været, den side af sagen skulle dit sikkerhedsprogram gerne tage sig af.

(OracleJMT) #69

Ok, i henhold til denne forumtråd fra 2013,

http://forum.epicbrowser.com/viewtopic.php?id=359

kommer det frem, at den eneste måde Epic tjener penge på er ved funding og deres egen private søgemaskine, der ikke kan tracke brugeren. Det synes jeg er meget meget positivt.

Mit billede af Epic er klart blevet mere lyst jo mere jeg læser om den.

(vaf) #70

Det er rart at høre Oracle :slightly_smiling_face:

Mht. til deres forum kunne jeg godt ønske mig en større aktivitet, idet der kan gå rigtig lang tid inden svar på spørgsmål. En anden ting er, at der ikke er nogen ændring vedr. tilføjelse af yderligere søgemaskine. Så hvis man fx. gerne vil bruge DuckDuckGo må man tilføje det som bogmærke-link.

I hele taget er de konservativt indstillet og påpasselige i deres tilgang til udvidelelser, og udover nogle få er den mulighed ikke tilstede - fx. kan Random User-Agent ikke tilføjes i browseren, det ville ellers være en god ting synes jeg.

(OracleJMT) #71

Så længe javascript kan slås fra, med fare for at enkelte sider ikke virker som de skal, (det bør tages med i beregningen,) gør manglen af random user agent ikke det store.

https://startpage.com kan med fordel også sættes som bogmærke i Epic. Startpage regnes for, at være bedre end duckduckgo på flere punkter, især da de medtager resultater direkte fra Google, og samtidig beskytter din anonymitet på samme tid, så Google ikke får din IP-adresse og andre ting, at vide. Men du får deres resultater. De bruger også stærk kryptering i et sikkert certifikat med en anderkendt TLS standard.

(vaf) #72

At slå javascript fra er absolut en fordel, idet jeg fx. ser et markant fald af trackers på sider der ellers er fyldt til randen af dem. Jeg vil dog alligevel ved lejlighed foreslå, at Random User-Agent kunne blive tilgængelig som et ekstra led af privacy. Jo mere diffus og ugennemsigtig man fremstår udadtil jo bedre.

Startpage er også et bogmærke her :slightly_smiling_face:

(OracleJMT) #73

Når Javascript er slået fra, er man ingenting i sidernes øjne. Man kan ligeså godt være en bot. De kan ikke se noget som helst. Og så er det ikke det værd, at undre sig over ip-adressen, da der er så mange falske brugere i form af robotter alle steder. Det er noget nær umuligt, at skelne. Jo mere underlig man fremstår, jo nemmere er det at drage konklusioner.

Derimod, jo mere almindelig man ser ud: Javascript fra el. User Agent med Windows string, firefox mm.

jo mindre undrer de sig. Men derfor behøver det jo slet ikke at være identisk med ens egne rigtige informationer.

Hvis man sætter den til: Fedora Linux, Chromium browser, ip i Singapore. Så har man selv bedt om, at være interessant.

En anden ting Random User Agent ikke kan ændre på, er styresystemets sladren om tidszone. Det er et argument for, at slå javascript fra.

(f-arn) #74

@OracleJMT

Er det Chromium browseren i Linux du mener er usandsynlig :question:

Den må jeg indrømme jeg ikke har kunnet finde en udvej på :blush:

(OracleJMT) #75

Jeg mener, at den er ualmindelig og springer i øjnene, ja.

At slå Javascript fra stopper det.

(f-arn) #76

@OracleJMT

De gange jeg har brugt Linux som “cover”, har jeg valgt en Firefox browser…

Jeg mente med Javascript kørende :wink:

(OracleJMT) #77

Nej, så er der ikke så meget man kan gøre.

(hans) #78

Det er det jeg er lidt i tvivl om.

Fakta er at når jeg er på f.eks det her forum med Chrome browseren så har mit Webroot ikon en gul hængelås, men det har det ikke når jeg er på med Epic.
Udklip%202 Udklip%201

Når jeg fører curseren henover Webroot ikonet, får jeg bedsked om at jeg er beskyttet.

Men bør jeg have Epic som standard browser ? For nuværende har jeg Chromen som standard browser, og når jeg bruger Epic, så får jeg et udseende på adresselinien der minder meget om Chromen.

Så tænker på om det er Chromen der går ind og blander sig, når den er indstillet til standard browser ?

(f-arn) #79

For en sikkerheds skyld, bør du ha’ styr på om Chrome kører i baggrunden :slight_smile:!

(vaf) #80

Du behøver ikke bekymre dig om din sikkerhed - hængelåsen er ikke designet til at vises i Epic browseren - du er fuldt ud ligeså godt sikret af den grund.

Du kan vælge standardbrowser som du vil - at de minder om hinanden, er fordi de er bygget over den samme skabelon. Din chrome browser har ingen indflydelse på andre browsere end sig selv.

Jeg kan se du ikke har slået den krypterede proxy til, det gør du ved at klikke på det røde stik oppe til højre og klikke på On så det bliver grønt.

(hans) #81

F-arn

I system i Chromen er det sådan her indstillet hos mig, så det er vel ok ?

Chrome

Vaf

Jeg skulle så også lige vælge land, der valgte jeg Tyskland, og nu står den til on og nu er stikket oppe i hjørnet blevet grøn.

Super :ok_hand::ok_hand::ok_hand: