WebRTC i Epic

(hans) #1

Her er en tråd der omhandler webRTC i Epic. Bemærk indlæg 16.

http://forum.epicbrowser.com/viewtopic.php?id=1040

0 Likes

(vaf) #2

Det er lykkeligvis lang tid siden det blev fixet :slightly_smiling_face:

Et indspark -

Et par ting man kan foretage i Epic indstillinger.

Det ene er at slå Do Not Track fra, af den enkle grund, at det ikke virker efter den oprindelige hensigt. Det er en anmodning, til websteder om ikke at tracke dig, der alligevel ikke bliver efterlevet. Tiden er vist løbet fra Do Not Track.
Et link blandt flere https://www.wilderssecurity.com/threads/do-not-track-the-privacy-tool-used-by-millions-of-people-doesnt-do-anything.409237/ #1 osv.

En anden og nyttig ting, er at tilføje en genvej på bogmærkelinien til indstilling af JavaScript, så man bekvemt har det ved hånden, og let kan skifte mellem Tilladt og Blokeret, fremfor at bruge flere klik på at slå det til og fra i indstillinger.

Mange sider kan fordelagtigt tilgås uden JavaScript, mens andre er afhængige af det for at virke hensigtmæssigt - man må prøve sig frem.

Gå i indstillinger - udvid Avanceret - emne Sikkerhed og Privatliv, klik på Indstillinger for indhold - find og klik på JavaScript - kopier url-siden oppe fra adresselinien, og indsæt på Bogmærkelinien, eller mappe hvis det foretrækkes.
Så ser det sådan ud - chrome://settings/content/javascript - højreklik på linket og vælg Rediger og slet overflødig tekst til fx - chrome://javascript - eller helt kort - chrome://js

Generelt : Før en ændring i Indstillinger tager virkning (også ved proxy skift) skal browseren, eller den webside man er på, lukkes og åbnes påny.

Og sluttelig, Do Not Track indstillingen findes samme sted som ovenstående.

God fornøjelse :slightly_smiling_face:

0 Likes

(hans) #3

Det ved jeg, men ville bare nævne at der er styr på det. I min oprindelige tråd om VPN forbindelser er du eller Oracle-jmt inde på at det er en vigtig ting.
Det gør at der ikke bliver sendt noget videre.

Mange tak. :ok_hand: Så er der lidt der lige skal tjekkes op på :wink:

0 Likes

(hans) #4

Jeg har så fulgt vejledningen angående javaScript. Når jeg så går ind på en side og klikker på det, så bliver jeg sendt til indstillinger.

Er det så meningen at jeg skal tilføje hver side i indstillinger, eller burde jeg umiddelbart få muligheden for at Bloker/tillad når jeg går ind på en side ?

0 Likes

(vaf) #5

Jeg er ikke helt med på hvad du mener, men …

Når du åbner browseren, og du har genvejen til JavaScript liggende på bogmærkelinien, så skal du inden du går videre bestemme dig, om du vil se en webside med eller uden Javascript - det er det du kan bruge genvejen til.

Et eksempel : Hvis jeg vil se Spywarefri uden JavaScript, så åbner jeg browseren og klikker først på genvejen og blokerer for JavaScript - derefter anvender jeg pilen øverst til venstre på adresselinien for at komme ud og tilbage til browseren - herefter går jeg så på Spywarefri - og øvrige sider du evt. også besøger vises nu uden JavaScript, indtil du slår JavaScript til igen.

0 Likes

(hans) #6

Super, så kører det. Nemt at slå til og fra.

Startpage.com bliver der adgang til yderligere muligheder med javaScript slået fra.

Men efter en hurtig tur rundt på internettet, vil jeg nok mene at det er blevet lidt kedeligt med javaScript slået fra. Men vil arbejde videre med det.

Men hvad gør javaScript, og hvorfor er det en fordel at have det slået fra ?

0 Likes

(vaf) #7

Du kan sammenligne med, at bo dejligt tilbagetrukket fra vejen, eller at have den lige udenfor vinduet og hoveddøren.

Uden JavaScript er du langt sværere at få hold på, dvs. din computer er, og det fingeraftryk den afgiver online. Samtidig bliver du forskånet for ganske mange trackers, som websider bruger for at indsamle data.

Du kan nemt få vished for forskellen med og uden Javascript (når du er online) ved at se nederst i browseren - trackers blocked. Hos mig er det ikke altid antallet vises korrekt der, men her er epic-genvejen, der ligger på skrivebordet en hjælp - jeg åbner ganske enkelt et nyt browservindue med genvejen og ser antallet der, og lukker ned igen.

Et par ting, når vi er ved det -

F5 tasten er nyttig - Hvis man er på en webside og vil skifte til en anden proxyserver lokalitet uden at forlade websiden. Gør følgende - skift til en ny proxy-lokalitet og tryk på F5 tasten, så genindlæses siden med den nye proxy-indstilling.

Nedenstående forudsætter, at Vis bogmærkelinien er slået til i Indstillinger, og derfor altid vises i browseren, også online.

Med eller uden JavaScript mens man er på en webside. Gør følgende - åben Javascript- genvejen og vælg indstilling, klik på tilbagepilen (som beskrevet), og tryk på F5 tasten, så genindlæses websiden i den valgte visning. - prøv selv, fx på Spywarefri.

0 Likes

(hans) #8

Mange tak for dem alle 3, og har fået dem afprøvet, og har fundet ud af tingene.

Det er ikke svært, men derimod nemt når jeg lige fik det prøvet et par gange.

Jeg kan godt se nu at med javaScript slået fra, så er jeg endnu mere gemt væk.

0 Likes

(hans) #9

Med javaScript slået fra er der flere sider der kan vises i Anonym visning på Startpage.com.

Men mange funktioner inde på siderne forsvinder med javaScript slået fra.

0 Likes

(OracleJMT) #10

Ja, det er lidt en balancegang imellem anonymitet, privatliv og funktionalitet. Det svinger fra side til side.

0 Likes

(hans) #11

Ja, det må man sige.

0 Likes

(system) lukket #12

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.

0 Likes