Win 10 update 1809

(Jens V) #1

Nu har jeg haft en dårlig oplevelse med update 1809.
Man har åbenbart givet den fri igen nu. Jeg modtog den og efter en evig tid med download, installation o.s.v.gik det helt galt da installationen skulle gøres færdig med diverse genstarter,
på 75% kørte den ligesom i ring i en evig loop.
Heldigvis fik jeg liv i maskinen igen efter en lang indsats, men ingen opdatering.
Det var noget af en forskrækkelse, så nu vil jeg gerne vide hvordan man kan hindre denne update?

Det er en Windows 10 home, computeren er en HP laptop med AMD A4-5000 og 6 GB ram.

(pixxel) #2

http://kortlink.dk/w84v

(Jens V) #3

pixxel

Tak for link, men jeg er lidt tilbageholdende med indgreb i registrerings databasen for det vil vel stoppe alle opdateringer?

Mvh.Jens_V

(Jens V) #4

DeferQualityUpdatesPeriodInDays . However, this may mean you won’t get critical Windows Updates, so we don’t recommend this.

Nu har jeg gjort det alligevel for det går ikke på min computer.
Den forsøgte igen i går med samme resultat.

Så jeg vil meget høre fra jer alle hvis i har nyt om problemet.

(vaf) #5

Du kan eventuelt prøve at indstille din internet forbindelse til begrænset - scroll ned til " If you use Windows 10 home " https://www.computerworld.com/article/3232632/microsoft-windows/how-to-block-the-windows-10-october-2018-update-version-1809-from-installing.html

(Jens V) #6

Tak til vaf.
Ved nogen om problemet er relateret til HP - var der ikke noget med HP som ikke kunne boote efter en anden opdatering?

Jeg har ellers aldrig haft problemer med opdateringer og ville gerne holde computern opdateret.

(Jens V) #7

Tror i bare jeg må acceptere at min computer ikke kan overens med 1809

Jeg valgte jo så denne nøgle i registrerings databasen
DeferFeatureUpdatesPeriodInDays

Og lod denne urørt DeferQualityUpdatesPeriodInDays

Det lader til at virke, men vil i godt fortælle hvis i hører nyt om sagen?

(Jens V) #8

Er der ingen som har forslag til hvad jeg skal gøre videre.
Jeg har ellers været så glad for Windows 10 som jeg ikke oplever at “mudre til” som de ældre Windows.
Eneste skår i glæden er de ældre programmer som ikke kan virke i 10

Det er en fuld opdateret ver. 1803 jeg har, men nu har jeg forgæves prøvet at opdatere til 1809 hele to gange.
Computeren kører fint med det jeg har, men jeg kan vel ikke holde 1809 tilbage i længden.

Såee hvad gør en klog mand?

(Jens V) #9

Forøvrigt - Glædelig jul og godt nytår.

(system) #10

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.