Win flytter på genveje

(knitter) #1

En af mine veninder har problemer med sin computer, en bærbar med Win 7.
Vi ville rydde op i comp., og startede diskdefrag. Fik følgende fejl:

“Elementet diskdefrag.exe, som denne genvej refererer til, er ændret eller flyttet, så genvejen fungerer ikke længere. Vil du slette denne genvej?”

Programmet ligger i C: Programmer (x86)

Jeg afinstallerede den og installerede den igen, med samme resultat. Der var flere andre programmer, der havde det på samme måde.

Så prøvede vi med MBAM, men fik denne fejl:

“mbam.exe
Programmet kunne ikke starte korrekt (0xc0000022) Klik på OK”

Også dette program geninstallerede jeg, men med samme resultat.

Jeg fandt, at der var installeret både MS security essentials og AVG antivirus. De var sammen med win.Defender deaktiverede, og selv om jeg slettede de to antivira, så kunne jeg ikke aktivere Defender.
Der må være noget helt galt med den computer. Er der nogen, der har forslag til en løsning?

(kenneth nielsen) #2

0xc0000022 - Fix til Windows Vista, 7, 8, 8.1, 10
https://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=https://neosmart.net/wiki/0xc0000022/&prev=search

(knitter) #3

Tak, kenneth, det vil jeg prøve, når jeg kommer i nærheden af computeren igen. :slight_smile:

(knitter) #4

Nu har jeg forsøgt med kenneth’s forslag, men det hjalp ikke. Easy Recovery Essentials koster 130 kr, så den prøvede jeg ikke, Process Monitor kørte i et par timer uden udsigt til nogen sinde at blive færdig.
Derimod fandt jeg ud af, at der var rester af flere anti-virusscannere: Avast, AVG, McAfee, og Bullguard.
Jeg forsøgte at fjerne så meget af det, som muligt, i Regdb., og fandt så ud af, AVG WatchDog stadig kørte, selv om jeg ikke kunne se den i Stifinder. Den kunne jeg ikke fjerne i Regedit, så jeg brugte AVG’s eget program til fjernelse af programmet.

Nu har jeg så fået renset maskinen (håber jeg) så nu skal jeg have installeret et antivirus program. Hvilket program kan i anbefale?

(vaf) #5

Et forslag - Hvad med BullGuard der bliver annonceret for i trådens start -

(knitter) #6

Jo, Bullguard bruger jeg selv, men damen ønsker en af de gratis. Jeg tror, det bliver AVG, måske, selv om den kan være temmelig besværlig.

(system) #7

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.