Windows 10 problem

(Nevi) #1

Jeg har haft et ældre Windows 10 image på en boot USB nøgle. Og når jeg brugte det, fandt min computer selv alle drivere. Wi fi osv. Nu har jeg lavet en ny boot USB med det nyeste build (media tool), men når jeg bruger det, er der ingen internet forbindelse når den er færdig.Det er Windows 10 home 64 bit.
Hvordan kan det være den ikke finder driverne, og hvorfor mangler internet forbindelsen?
Hvis nogen har en løsning ville det være en stor hjælp.Tak.

Nevi

(kenneth nielsen) #2

Har du prøvet at køre fejlfinding af netværksproblemer i Windows 10?

Sådan kører du fejlfindingsværktøjet til netværk

1. Vælg knappen Start > Indstillinger > Netværk og internet > Status .
  2. Vælg Netværksfejlfinding under Ret dine netværksindstillinger .
  3. Følg trinnene i fejlfindingsværktøjet, og se, om det løser problemet.

Hvis det ikke løser forbindelsesproblemet, kan du prøve følgende:

• Nulstil TCP/IP-stakken
  • Frigiv IP-adressen
  • Forny IP-adressen
  • Ryd og nulstil DNS Client Resolver-cachen

Sådan kører du netværkskommandoerne i en kommandoprompt

1. Skriv Kommandoprompt i søgefeltet på proceslinjen, tryk og hold (eller højreklik) på Kommandoprompt , og vælg derefter Kør som administrator > Ja .
  2. Kør følgende kommandoer fra kommandolinjen i den viste rækkefølge, og kontrollér, om det løser dit problem med forbindelsen:
  • Skriv netsh winsock reset , og tryk på Enter.
  • Skriv netsh int ip reset , og tryk på Enter .
  • Skriv ipconfig /release , og tryk på Enter .
  • Skriv ipconfig /renew , og tryk på Enter .
  • Skriv ipconfig /flushdns , og tryk på Enter .

(Nevi) #3

Hej Kenneth.
Ja jeg har prøvet at køre fejlfindings værktøjet, det gav intet, men jeg tror jeg har en løsning. Jeg har downloadet Snappy Driver, og et par andre off-line driver apps, og de skulle kunne klare problemet. Men jeg vil udskrive dine commands, så jeg har dem in case.
Tak for dit svar og godt Nytår.
Nevi

(system) #4

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.