Windows 10 vs ESET Smart Security

Hej
Jeg har bygget mig en ny Computer, og installeret Win 10 og ESET Smart Security.
Men jeg bliver ved med at få en meddelelse fra Win 10, at jeg skal slå “Antivirus beskyttelse” til.
Det går jeg så sandelig ud fra, at ESET tager sig af. Den fortæller mig da, så godt som dagligt, at den har opdateret Virusdatabasen. Og jeg har da heller ikke fundet noget snavs de par gange jeg har scannet.
Åbner jeg ESET, får jeg at vide, at jeg er beskyttet.
Så mit spørgsmål er: Hvordan får jeg Windows 10 til at fatte, at Antivirus er slået til?

Mvh. Stoiberg

Det er et problem i W10.

Mit Webroot Secure anywhere kører upåklageligt, og jeg fik også meddelelsen.

Så begyndte jeg at google problemet, og det viste sig så at angående mit WSA, så er det et problem der kommer og går.

Efterfølgende har jeg dog ikke prøvet at slå meddelsen fra.

Så jeg tror at dit Eset kører som det skal, men det er bare W10 der ikke kan finde ud af det.

Men efter at der har været en del polemik om det angående mit WSA på nettet, så har meddelsen ikke været der de sidste par måneder. Så måske er der også håb for dig.

Men prøv at skrive til Eset support om det, så kan det være at de tager kontakt til Microsoft. Jeg tror at det var på denne måde at vi fik det løst med WSA.

1 Like

Jeg tror godt at Windows fatter det, men jeg tror beskedcentret er lidt overfølsomt.

Hver gang jeg starter min computer, får jeg besked om at opdatere min beskyttelse.
Det ved jeg godt, og det gør Bitdefender også, så efter 1 - 2 minutter er den sag klaret helt automatisk.

Hvis alt er som det skal være, og du er træt af disse beskeder, kan du gå til

Kontrolpanel => System og sikkerhed => Sikkerhed og vedligeholdelse => Skift indstillinger for Sikkerhed og vedligeholdelse

og deaktivere det du ikke gider se på.

1 Like

Tusind tak til jer begge.
Jeg skriver til ESET, og slår det fra i mellemtiden.
Mvh.Stoiberg

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.