Windows 1809 update

(Jens V) #1

Jeg har skrevet om problemet tidligere, men har ingen permanent løsning.
Jeg har nu prøvet 4 gange at installere nævnte opdatering uden held.
Forløbet er det samme, jeg henter opdateringen, installerer den (det tager en evig tid)
alt forløber normalt men når computeren skal konfigurere opdateringen springer kæden af.
Den når ca, halvvejs og kører så i en evig ring uden at nå videre.
Computeren er en HP Pavillon med AMD processor og 6 Gb RAM.
Jeg klarer mig igennem med et indgreb i registrerings databasen “delay Feature update”
men det er vel ikke nogen varig løsning?
Kan nogen hjælpe

?

(kenneth nielsen) #2

Har du prøvet dette? Og hvilken fejlkode får du?

Køre Windows Update-fejlfinding

Sådan gør du:

1. Download Windows Update-fejlfinding, og vælg derefter Open eller Gem i pop op-vinduet.

Bemærk!

• Hvis pop-up ikke kommer op, har du måske en popup-blokering. Hvis du bruger Microsoft Edge, er instruktioner for at deaktivere popup-blockeringen her. For Internet Explorer er instruktioner her. Hvis du bruger en anden browser eller en separat popup-blocker, skal du kontrollere webstedet for browseren eller blockerens producent.
  • Hvis du vælger Gem , skal du gå til den mappe, hvor fejlfindingen blev downloadet, og dobbeltklik derefter på den seneste wu.diagcab-fil for at køre fejlfindingen.
  1. Vælg Næste , og følg trinnene i guiden for at finde og løse problemer med Windows Update.

Kilde:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/10164/fix-windows-update-errors

(Jens V) #3

Nu giver jeg snart op, jeg hentede det omtalte program og kørte det.
Programmet påstod det havde fundet et par problemer som det reparerede, men da jeg efter følgende prøvede for femte gang at installere update1809 var resultatet ringere end før.

Jeg er vældig godt tilfreds med 1803 , kører hurtigt og stabilt med opstarttid på ca. et minut, men det er vel ikke holdbart i længden?
Jeg kan holde opdateringer på afstand med omtalte indgreb i registrerings databasen.
Jeg får jo stadig Qaulity update.

Har det noget at gøre med HP computere?

(Jens V) #4

Men Gud ske lov for MacriumReflect som kan give en sin velfungerende Windows tilbage igen på kort tid…

(Jens V) #5

@ f-arn

Jeg vender tilbage til denne tråd inden jeg afsporer den anden tråd helt.
Nå du har også blokeret for nogle Feature updates, har du Win 10 pro?
her er det vist lidt nemmere at udsætte eller blokere updates.

Jeg har Win 10 home og her er man mig bekendt nødt til at ændre i registrerings databasen for at opnå den ønskede virkning.
Jeg ved så ikke om man kan holde opdateringen ude udover det antal dage man angiver, men vi får se.

(f-arn) #6

Ja, jeg har Win 10 pro :slight_smile:

(nha) #7

Jeg har win 10 Home ver.1809 build 17763 292.
Jeg bruger wsa antivirus og voodoo shield.
For at kunne installere fra windows update, er jeg nødt til at deaktivere voodooshield midlertidigt.
Har du prøvet at deaktivere dit anti-program, når du vil opdatere?
mvh

(Jens V) #8

@nha

Ja, det gør ingen forskel.

(pixxel) #9

Har du prøvet med Windows 10 egen diagnose program.

(Jens V) #10

Ja det er jo det kenneth_nielsen anbefaler i et tidligere indlæg-

Desværre.

(pixxel) #11

Jeg er ikke helt sikker på det er det samme.
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028430/windows-10-use-a-fix-it-tool

(vaf) #12

@ Jens V

Prøv at se denne Microsoft udmelding fra 11. februar, måske det eventuelt kunne være årsag til det opdateringsproblem du står overfor -

https://support.microsoft.com/en-us/help/4464619/windows-10-update-history

(Jens V) #13

Tak til hjælperne fra forum-
Jeg kører nu endelig update 1809, så jeg skylder vist en opfølgning på hvad jeg har gjort.

Denne gang startede jeg med at deaktivere mit antivirusprogram, så kørte jeg fejlfindings programmet, den version som kan køres direkte fra Windows.
Programmet fandt og rettede nogle fejl.

Ud fra brugerfladen ser det ud til at være det samme program som kenneth_nielsen linker til, men jeg ved jo ikke om det er det samme under overfladen.

Så kørte jeg opdateringen endnu engang og de gik som før, programmet hentes og installeres men konfigurationen var anderledes hurtig denne gang.

Altså lykkedes det denne gang og det må vel være det bedste. :+1:

Jeg prøvede også lidt allerførst fra dit link vaf med at slette noget her:C:\Windows\SoftwareDistribution\Download, men jeg fik for det meste blot besked om at adgang var nægtet.

Men det er i orden nu, så jeg er lidt gladere.

(Jens V) #14

Det var mig som startede tråden – kan bare lukkes for min skyld.

(vaf) #15

Det var en sej en at få på plads Jens V - det lykkedes, og jeg lukker så efter os her. :slightly_smiling_face:

(vaf) #16